Gether Group — українська девелоперська компанія, яка працює на ринку нерухомості вже понад дев’ять років та об’єднує архітекторів, дизайнерів, менеджерів проєктів, виробників меблів, а також спеціалістів з продажу нерухомості. За час існування компанії її керівництво знайшло свій власний унікальний стиль роботи — житло формату ready-to-live, тобто готові квартири або будинки, в які можна в’їжджати та жити одразу після придбання.
Для цього компанія інвестує власні кошти в оздоблення інтер’єрів та самостійно забезпечує весь процес ще задовго до продажу конкретному клієнту. Такий підхід вимагає неабиякого знання ринку та тенденцій сучасного дизайну, а також — побажань кінцевого клієнта. Цим широким поглядом на індустрію один зі співзасновників компанії Данило Присяжнюк поділився в інтерв`ю для ELLE Decoration Ukraine.
Про актуальні тенденції у дизайні
Дизайнер інтерʼєру — це професія не відірвана від світу та загальнолюдських прагнень. Цей зв’язок дуже тісний. А те, яким є сучасний дизайн — це наслідок процесів, що відбуваються у світі. Сьогодні ми чітко бачимо орієнтацію на скорочення споживання. Ця тема з кожним роком отримує все більше уваги. Автовиробники випустили свої останні моделі, що працюють на ДВЗ. Виробники меблів та інших продуктів шукають нові, все більш екологічні та відповідальні способи ресайклу та апсайклу. Поновлювані джерела енергії — це привід для гордості. Триматися осторонь цих тенденцій неможливо. Тож ми з вами станемо свідками того, як мінімалізм буде набирати обертів. Побачимо розквіт повторного та тривалого використання речей — а це означає, що їх якість буде підвищуватися, а дизайн ставати таким, що виглядатиме доречно у будь-яку епоху. Мультифункціональність та адаптивність меблів також вийде на перший план.
Про сучасну оселю
Звісно, що загальна тенденція скорочення споживання не могла оминути і наші уявлення про те, що таке дім. По-перше, перенаселення призвело до необхідності зменшувати житлову площу, шукати способи зробити простір флюідним та багатозадачним. До того ж, ставлення сучасної молоді до житла кардинально змінилося: вони багато подорожують, живуть та працюють в різних країнах, змінюють сусідів та партнерів, не мають звички до накопичення. Звісно, що традиційна структура житла поступово втрачає свій сенс. Найзручнішим форматом стає студія. Проте це не завжди означає повний аскетизм, відмову від комфорту чи естетики. Навпаки, на перший план виходять креативні ідеї зонування, об’єкти-трансформери — а тут висока якість та технологічний дизайн є абсолютними константами.
Про штучний інтелект у дизайні
Штучний інтелект — це не просто перспектива. Це неминучість. Вже сьогодні ми бачимо рівень якості, на який здатний ШІ при створенні графічних обʼєктів. Але ми лише на початку шляху. Я вважаю, що професія дизайнера (і предметів, і інтерʼєрів, і одягу) зміниться суттєво. Вони будуть не творцями контенту чи образу, а свого роду редакторами — тими, хто задають параметри, а потім серед результатів обираються найбільш вдалі, вдосконалюють свої запити, тощо. Я думаю, що співпраця з ШІ принесе нам в майбутньому дуже круті результати. Ми дуже стрімко наближаємось до цього. Думаю, що така перспектива очікує на нас вже років за 10.
Про сучасний український дизайн — на батьківщині та в світі
Будівельна індстурія та індустрія дизайну в Україні розвиваються стрімко. Нам у спадок від Радянського союзу дісталися непристосовані до життя помешкання, відсутність логічної іфраструктури та необхідних інфраструктурних об’єктів. Тому, звісно, що запит стоїть гостро і в цю сферу спрямовуються колосальні інвестиції. Ця ніша сьогодні вкрай затребувана, а всі архітектори мають роботу. І виходячи з розуміння того, скільки всього маємо побудувати у майбутньому, думаю, що розквіт цієї професії ще попереду. Тішить, що при цьому компанії намагаються виходити на міжнародний ринок, працювати в інших умовах та з іншими бюджетами. Давайте будемо відвертими, в Україні ми подекуди скуті в своїх можливостях. Тому думаю, що топові компанії будуть поступово перелаштовувати свою діяльність під іноземний ринок. А от молоді дизайнери будуть займати нішу, що звільниться. Це забезпечить ринок свіжими, сміливими рішеннями. І врешті-решт матимемо відбудовану за останніми трендами та технологіями країну.
Я щиро вірю в український інтер’єрний дизайн. За весь час існування Радянського союзу в нас свого голосу не було. Та й загалом радянський дизайн та архітектура немов рухались у своєму уявному напрямку, не помічаючи того, що відбувалось у світі. За деякими виключеннями. Тож український дизайн лише формується. За останні 10-15 років ці люди будують з нуля індустрію, надихаються найкращими та найцікавішими світовими здобутками. Тому ми вже зараз бачимо, що наші спеціалісти виглядають дуже достойно.
Коли я за кордоном кажу, що той чи інший об’єкт розроблено українськими дизайнерами, це вже викликає не здивування, а скоріше визнання високого рівня якості.
Мені здається, що на світовому ринку вже помітна певна тенденція перенасиченості, коли всі спеціалісти вже настільки добре знають собі ціну і вона така висока, що в їх роботі мало ентузіазму. Наші люди, навпаки, підходять до справи із захопленням, викладаються на 200%, не мислять стереотипно, шукають нестандартні шляхи. Звісно, що коли людина більше старається, в неї і виходить краще. І це неможливо не помітити.
Про клієнтів в Україні
Український клієнт сьогодні не відрізняється від світового в своїх естетичних запитах. Ми всі черпаємо натхнення з загальної мережі, маємо доступ до тих самих джерел інформації, тож наші бульбашки тепер спільні. І смаки в нас дуже схожі.