Ведення блогу входить до 10 найкращих ідей для бізнесу і може стати одним із найвдаліших рішень у вашому житті. Це можливість впливати й доносити свої цінності, ділитись досвідом, продавати ідеї та продукти. На що варто звернути увагу, розвиваючи свій блог? Розповідає експертка із соцмереж та інфлюенсерка Таня Стороженко (її аудиторія — понад 70 тисяч підписників в Instagram) в колонці для ELLE.
1. Має бути ціль. Без неї ніяк.
Ціль допомагає не втрапити у дві можливі пастки, якщо ми говоримо про ведення блогу.
Перша пастка — відсутність мотивації.
Блог — це не заняття на 5 хвилин, це повноцінна зайнятість. З чіткою ціллю ми маємо внутрішній ресурс, щоб працювати над веденням блогу, і бачимо сенс, щоб інвестувати в нього час і гроші.
Інша пастка — не релевантний контент.
Коли в нас є ціль, ми робимо той контент, який приведе нас до результату. Наприклад, ціль — розвивати свій блог тренера, щоб у кінцевому підсумку запустити навчання. Ми розуміємо, що наш контент має бути експертним. Щоб відкрити свій фітнес-клуб, потрібно створювати інший контент.
2. Ваш блог повинен мати «гачки», за які буде чіплятись нова аудиторія.
Чесно дайте відповідь собі на запитання: «А я б підписалась на свій блог?» І тут йдеться не про самокритику, а про вміння оцінити збоку, наскільки блог чіпляє. У вас корисний контент? Він стильний? У вас смішно?
Що чіткіші сюжетні лінії вашого блогу, то більшим буде залучення аудиторії.
Шпаргалка з питань, які треба собі поставити:
- Чи дійсно мій блог відображає те, що я хочу транслювати в соцмережах?
- Чи є в мене чіткі сюжетні лінії, зрозумілі читачам?
- Яке перше враження від моєї сторінки?
Наприклад, в мене на сторінці для нової аудиторії є хайлайти для знайомства та чіткий опис в шапці профілю, який транслює лінії мого блогу:
3. Просування — це must.
Яким би класним не був білборд, у ньому немає сенсу, якщо його забули повісити.
Дуже часто з нашим блогом все чудово — потрібно просто увімкнути платне просування або вивчати тему органічного розвитку. Поступово з набором аудиторії ви будете краще розуміти свій блог, запити людей та їхні інтереси. Нова аудиторія буде купувати у вас, записуватись на послуги — як результат, зростатиме ваша мотивація продовжувати свою діяльність. Як будь-який бізнес, блог потребує часових та грошових інвестицій.
Моя рекомендація: на початку кожного місяця фіксуйте для себе комфортну суму, яку інвестуєте в блог. Ви можете її витратити на просування чи навчання.
4. Знайдіть свій формат і вивчіть його на 100%.
Для успіху не потрібно виснажувати себе десятками різних форматів. Хтось сильний у текстах, але не дружить з візуалом. Хтось вдало підхопив тренди на Reels, а для когось знімання відео — це справжні тортури.
Питання, які варто собі поставити:
- Що мені подобається робити в блозі, а що ні?
- Яка частота контенту комфортна для мене?
Які майданчики найкраще розкриють мої суперсили? Наприклад, викладачу англійської необхідно знімати відео, щоб краще розкрити свої навички, а дизайнер за основу може взяти візуал та розкриття себе через пости.
5. Нарешті розпочніть блог і зробіть його пріоритетним.
Будь-яка справа через пів року дасть гарний результат, який сьогодні навіть складно уявити. Головне — системно над цим працювати. У всіх нас є свої страхи: «Чи це буде комусь цікаво? А що подумають знайомі? Вже так багато інших блогів!»
Але варто зрозуміти, що будь-який страх обмежує наші можливості. Поки ви хвилюєтесь за недоліки, набагато краще було б просто почати, мати перші спроби й помилки. А також — робити висновки та вдосконалюватися. Кожен з нас — це окремий всесвіт, залишилось лише проявити себе справжнього в соцмережах.