Українки, які успішно будують бізнес під час повномасштабної війни

Варті уваги проєкти 

Навіть у часи невизначеності українці продовжують створювати нові бізнеси. Серед них — жінки, які інвестують у креативну архітектуру. Вони працюють над локаціями в Карпатах, вдосконалюють сімейний бізнес та покращують життя в рідних містах. 

«Я захоплююся сміливістю жінок, які продовжують реалізовувати такі творчі та  унікальні проєкти у своїх громадах. Вірю, що це той приклад, який надихатиме інших не зупинятися», — розповідає креативна директорка та співзасновниця архітектурної компанії COSMOS in Ярина Баховська.

Ми ділимося історіями українок, які зараз працюють над амбіційними проєктами.

Ксенія Панько, співзасновниця мережі  екстраординарних локацій Concept Stay, Яремче

Про компанію

Усе почалося з будиночка Sirimiri — у процесі обговорення, яким він має бути, наша команда заглибилася настільки, що придумала цілу компанію. У нас збіглися цінності й бачення ринку, які ми транслюємо у Concept Stay.

Наша команда хоче створювати людяний сервіс, людяні партнерства і людяні взаємини. Головна мета — не загубити це, коли компанія стане дуже великою. Ми — про Карпати. Наші гості, як і ми, є дослідниками — людьми, якими рухає цікавість.

З часом у Concept Stay будуть зʼявлятися різні локації: ми часто жартуємо, що будуємо не компанію, а парк розваг. Усі будиночки та комплекси — це ніби атракціони, зі своєю історією та своїми емоціями. 

Мотивація

Насправді мотивація — це невідома складова. Колись ми спробували працювати із копірайтеркою — довго та детально розповідали їй про проєкт, а вона на хвильку зупинила розмову і сказала: «Ага, я зрозуміла. То вам так хотілося робити те, що ви не могли не робити». От десь так ми й відчуваємо цю мотивацію.

Бізнес під час війни

Ми завершили будівництво першого будиночку Sirimiri 17 лютого 2022 року, а вже 1 березня планували відкрити його бронювання. Проте почалася повномасштабна війна. Не будемо приховувати: ми були у повному відчаї й опустили руки. Кому потрібен наш проєкт, коли у країні війна, щодня помирають люди й ніхто не знає, що буде завтра? Ми звикли бути чесними із собою та зі своєю аудиторією, тому так і написали в соціальних мережах. І отримали неймовірну кількість підтримки й прохань відкрити бронювання. Тоді нас врятували наші майбутні гості. Ми відкрили бронювання у червні — відтоді будиночок заброньований на 90%, а ми отримуємо багато позитивних відгуків. Це дуже надихає. Тому річ не у війні, а в сильному бажанні робити те, що любимо, і в наших неймовірних гостях. Ми не можемо їх підвести, тому вже анонсували нові будиночки й знаємо, що клієнти на них чекають.

Саме від гостей почали приходити пропозиції про співпрацю та інвестиції. Це найприємніше — будувати компанію з людьми, які закохалися у цінності та в атмосферу, а потім вже в цифри. 

Ціль компанії 

Нескромна. Хочемо створити новий архітектурний напрям у Карпатах, показати інший підхід до сервісу та до комунікації з гостями. Побудувати компанію, яка не лише стане фінансово успішною, але й вплине на ландшафт туризму та потрапить у книги як цінний кейс позитивних змін у регіоні. Ще у нас багато ідей  для соціальних ініціатив, спрямованих на підтримку та популяризацію Гуцульщини. Зараз ми шукаємо інвесторів та збільшуємо кількість локацій, але дуже скоро анонсуємо перший соціальний проєкт.

Катерина Крупа, співзасновниця простору «Цвіт», Хмельницький

Про компанію

Наша мета — створити простір, який стане частиною життя міста, буде рефлексувати з часом та сенсами, які зараз переживає громадськість, а також матиме гнучку інфраструктуру для рекреаційного бізнесу.

Мотивація

Коли почалась повномасштабна війна, я сказала своєму чоловікові: «Зупиняємось. Про те, щоб рухатись далі, не може бути й мови». Але він запевнив, що буде перемога, адже ми ніколи не допустимо присутності тут ворога. Думаю, втілення нашої ідеї в життя повпливає на нашу сім’ю і, сподіваюсь, змінить усе місто. Хочу вірити, що через 100 років наші нащадки скажуть: «Які круті люди жили раніше!» Цим проєктом ми хочемо показати, як сильно цінуємо здобутки наших митців та нашої історії. Знадобилось близько року, щоб знайти людей, які могли мене почути та зрозуміти. Вже після першої презентації я подумала: «Шлях початий!» 

Бізнес під час війни

Поштовхом стало те, що ми в будь-якому разі будемо на цій землі, тому нам варто докласти зусиль, щоб реалізувати проєкт, зробити свій внесок у розвиток економіки міста, показати людям і суспільству, що місто розвивається. «Не відмовляйся від своєї мрії» — таку пораду дав мені чоловік. Зараз я можу повторити те саме. Кожен має робити те, що вміє найкраще. Напевно, відкриття проєкту буде одним із найбільш зворушливих моментів мого життя. Це, звичайно, велика відповідальність — я хочу, щоб люди надихнулись та оцінили нашу роботу. Сподіваюсь, що нас почують завдяки тому, що ми створимо.

Надія та Оксана Буячки, власниці крафтової сімейної виноробні Father`s Wine, Гусятин, Тернопільська область

Про компанію

Сімейна крафтова виноробня у Гусятині на Тернопільщині заснована Володимиром Буячком у 2006 році. Після смерті пана Володимира роботу продовжують дружина Надія та діти — Тарас і Оксана. Історія виноробні поєднує сімейні традиції та наступництво поколінь.

Бізнес під час війни

Бізнес потрібно розвивати завжди, під час війни — тим паче. Зараз дуже великий інтерес до українського продукту, нам потрібно тримати рівень тут і рухатись на міжнародні ринки гідно. Наша ціль — якісний український продукт, а місія — закохати українців в українське вино.

Мрія

Найдужче ми мріємо про перемогу України. Окрім цього, хочемо масштабуватись: створити нову виноробню, збільшити площі виноградників та запустити експорт вин у більше ніж десяток нових країн по всьому світу.


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали