Повномасштабна війна Росії проти України триває як на фронті, так і в тилу, тож українцям варто залишатися об`єднаними як ніколи та допомагати тим, хто цього потребує. У постійній рубриці ELLE.UA розповідаємо про благодійні ініціативи, які націлені на підтримку України та українців у цей складний час: від допомоги військовим, які нас захищають ціною своїх життів, до відновлення зруйнованих закладів освіти.
Благодійний аукціон «Лютня» на Поляні ВДНГ
Мета артподії, яка відбудеться вже цієї суботи, — зібрати кошти на Mavic 3T для підрозділу ССО Андріани Арехти, яка також є очільницею Жіночого Ветеранського Руху. Усі охочі зможуть взяти участь у благодійному аукціоні, де лот — унікальне художнє творіння, до написання якого долучилися сотні людей на ArtWeekend. Це велике полотно, яке художники фестивалю Proksor Dmytriyev, Ivanya the great фіналізували у витвір й розділили на чотири частини. Також на вас чекатимуть живі виступи OY Sound System, Teleport, Chocollab, Oi FUSK, Brykulets, DJ Artnimus та маркет з одягом і прикрасами від сучасних українських брендів.
Дата: 26 серпня
Час: 15:00 — 21:30
Вхід: вільний донат
«Вже час повертатись»: кампанія для повернення українців з-за кордону
Креативна студія TWID розробили кампанію «Вже час повертатись» у рамках шоу #ШТОРМНАДО, яка має на меті мотивувати українців повертатись додому. Кампанія орієнтована на кілька аудиторій: родини з дітьми, молодь/креативників та всіх інших. TWID вважають, що її потрібно спрямовувати не лише на тих, хто виїхав за кордон, а й на тих, хто залишився в Україні. Тому комунікацію розділили на два етапи: перший — «Ми готуємось до твого повернення»; та другий — «Вже час повертатись».
Під час першого етапу пропонують висвітлювати позитивні процеси, які відбуваються у суспільстві — державні програми з відбудови, соціальні гарантії українцям, реформи у системі освіти та інше. На другому етапі, після перемоги, будуть відкрито запрошувати людей слоганом «Вже час повертатись» та показувати усі переваги життя в Україні.
Застосунок UnderBooks з аудіокнижками українських письменників
Співачка Даша Астаф’єва разом із творчим колективом створила книжковий застосунок UnderBooks із перлинами української літератури минулого й сьогодення. Усю роботу — дослідження та пошук найкращих творів класиків і книжок сучасних маловідомих, але напрочуд потужних авторів — засновники проєкту взяли на себе, аби читач міг просто насолоджуватися слуханням.
Книжки озвучували професійні читці й українські артисти: Тетяна Гончарова, Вікторія Левченко, Матвій Ніколаєв, Даніела Заюшкіна, Вʼячеслав Скорик і Даша Астаф’єва. А обкладинки малювали відомі українські ілюстратори та художники: Саша Чічкан, Мітя Фєнєчкін, Нікіта Кравцов, Аня Пилипчук, Уляна Балан. Наразі в застосунку доступні книжки та твори Григорія Косинки, Кирила Поліщука, Тані Поставної, Назарія Заноза. Згодом колекція буде поповнюватися.
Застосунок доступний на iOS і найближчим часом стане доступним і на Android. Місячна підписка коштує 9,99$, на 6 місяців — 11,99$, річна — 29,99$.
Кампанія фонду savED з відновлення зруйнованих закладів освіти
За півтора року повномасштабної війни кожен 10-й заклад освіти (загалом понад 3.5 тисячі) зруйнований або пошкоджений. Ця сумна статистика добре відома міжнародному благодійному фонду savED, який відновлює доступ до освіти у громадах, що постраждали від російської агресії. Упродовж літа фонд збирає кошти на облаштування понад 15 укриттів та шкільних приміщень на Харківщині, Миколаївщині та Чернігівщині, щоб допомогти школам відновити навчання і дозволити дітям повернутись «До школи знов». Однойменна фандрейзингова кампанія стартувала у червні 2022 року. Зробити донат можна на сайті savED.
22 липня savED відсвяткував свою першу річницю. З цієї нагоди фонд презентував новий кампейн та, зокрема, ролик із меседжем «Школи — для навчання, а не для руїн», знятого на тлі знищених шкіл у Чернігові, що є гучним закликом до суспільства об’єднатися та разом боротися за майбутнє країни. «Саундтреком» відео став легендарний вірш Ліни Костенко «Крила» в прочитанні учнів постраждалих чернігівських шкіл, а також випускники частково зруйнованого Михайло-Коцюбинського ліцею, що в передмісті Чернігова.
Благодійний концерт JAMALA
20 серпня в Києві відбудеться перший концерт JAMALA просто неба в артпросторі UYAVA, що облаштований у Саду Бажань на ВДНГ. Концерт зірки не лише розважальний, але й благодійний. Він запланований у рамках співпраці з мультикультурним артпростором UYAVA для популяризації української музичної та мистецької культури та залучення суспільства до допомоги й підтримки воїнів ЗСУ.
Фірмовий звук, неповторний тембр голосу, шалена енергетика, топовий склад музикантів — саме так можна описати майбутній концерт JAMALA. Музика артистки поєднує в собі соул, джаз, електроніку та поп. Її звучання у поєднанні з естетикою лайвів сьогодні — один з атрибутів музичної сцени України, що живе та пульсує.
Партнер концерту — організація SUPPORT AZOV. Вона допомагає 3ОШБ виконувати бойові завдання і гнати ворога якомога далі від української землі.
Інтернаціональний будівельний табір від Repair Together
У Чернігівській області запрацював міжнародний Інтернаціональний будівельний табір з реконструкції житла, яке було зруйноване внаслідок російської агресії. Його запустила організація Repair Together, яка відома своїми рейв-толоками. Проєкт триватиме три місяці — до 10 жовтня цього року.
До участі в таборі залучать українських та іноземних волонтерів. За три місяці організатори планують збудувати мінімум 9 осель на місці зруйнованих будинків в Іванівській громаді Чернігівської області. Волонтери працюватимуть під наглядом та керівництвом професійних будівельників. У програмі: концерти Cepasa, Андрія Бармалія, покази фільмів «Вусатий Фанк» та «Мої думки тихі», майстер-класи з гончарної майстерності, екскурсії Чернігівською областю та багато іншого.
Благодійний дроп українського бренду Lola Bra
31 липня українському бренду Lola Bra виповнилося 9 років. На честь цієї події команда бренду створила лімітований дроп футболок, прибуток з продажу яких вони передадуть на Громадський фонд міста Суми. Таким чином бренд прагне віддячити військовим, які оберігають їхні рідні Суми — місто, в якому вже 9 років бренд має можливість працювати та розвиватися.
Всі моделі благодійного дропу футболок зі 100% бавовни — one size, щоб кожна дівчина відчувала себе комфортно та вільно. Залишаючись вірним грайливій стилістиці, ці базові моделі бренд прикрасив ручною вишивкою та знімним пірсингом з медичного сплаву.
Благодійна лекція «PR-чекліст: що від вашого бренду потрібно міжнародній пресі та інфлюенсерам»
ready2wear.agency, які відповідають за PR у the Coat by Katya Silchenko, LUTIKI та J’amemme, проводять лекцію «PR-чекліст: що від вашого бренду потрібно міжнародній пресі та інфлюенсерам» для брендів, які давно хотіли вийти на міжнародний ринок та розказати про себе стилістам Адель та Джулії Робертс. Аби отримати лінк на вебінар, необхідно надіслати підтвердження оплати на https://send.monobank.ua/jar/3DWeQ5c8YA, ім’я та контактний імейл на office@ready2wear.agency. Усі кошти будуть спрямовані на покупку авто для 3-го батальйону 5-ї окремої штурмової бригади.
Книга на фронт з Yakaboo
Національна книжкова платформа Yakaboo стала партнером проєкту Книга фронт, в межах якого кожен може передати книгу військовим на фронт, щоб підтримати їхній моральний дух та покращити психологічний стан. Проєкт Книга на фронт створений Культурними силами України спільно з МКІП для того, щоб забезпечити військових у зонах бойових дій літературою, підтримати їх (через особисті звернення у листівках) та розвивати бібліотеки у військових частинах.
Підтримати ініціативу Книга на фронт можна, завітавши до книгарні Yakaboo у Києві на вул. Хрещатик, 22 (Головпоштамт). Тут ви зможете обрати книгу, яку хочете надіслати, написати теплі слова та побажання на акційній листівці та залишити на спеціальній полиці. До акції також можна долучитись в онлайн-форматі — на сайті Yakaboo.ua.
GoodBread.Hub: простір для людей з ментальною інвалідністю від інклюзивної пекарні Good bread
27 липня інклюзивна пекарня Good bread відкрила унікальний і перший в Україні простір для людей з ментальною інвалідністю. GoodBread.Hub об’єднує пекарню, цех для приготування обідів для бездомних, лекторіум, мистецьку та столярну майстерні.
В Україні тисячі людей з ментальною інвалідністю, але умов для їх розвитку та реалізації не передбачено. Вони не можуть знайти роботу, їм складно будувати відносини у соціумі та знаходити друзів. GoodBread.Hub бере ці задачі на себе. Тут навчають та створюють умови для розвитку. Мета хабу — показати, що люди з ментальною інвалідністю повинні мати шанс реалізувати себе. Дізнатися більше можна за посиланням.
Благодійний ARCHIVE SALE від українського бренду KULAKOVSKY
5 та 6 серпня український бренд KULAKOVSKY проведе великий благодійний розпродаж у магазині марки на вул. Рейтарській 17. Артур Кулаковський підготував широку селекцію одягу як для жінок, так і для чоловіків — минулі колекції та культові моделі KULAKOVSKY можна буде придбати зі знижками до 80%. Серед речей, які будуть представлені на сейлі — оверсайз бомбери із колекцій FW21/22 та FW22/23, класичні шкіряні куртки-авіатори й дублянки, одяг зі шкіри та деніму, а також абсолютні бестселери KULAKOVSKY — бомбер із накладними кишенями, вкорочені косухи різних кольорів й двостороння дублянка-бомбер.
ARCHIVE SALE від KULAKOVSKY — це чудова нагода оновити гардероб до нового сезону та підтримати добру справу: 20% прибутку буде передано у волонтерський центр «Гостинна Хата» у рідному місті Артура Кулаковського — Одесі.
Житло для 13 сімей ВПО в Чернігівській області від «Район #1» та «Help»
Український фонд «Район #1» за підтримки міжнародної організації Help — Hilfe zur Selbsthilfe реалізовують проєкт для розв`язання житлових проблем тих, хто втратив домівку через війну в Україні. З серпня 2023 року розпочався конкурс з пошуку сімей внутрішньо переміщених осіб, аби забезпечити їх новим житлом в Новобасанській громаді. В одному із сіл громади було збудовано 13 каркасних будинків — всі вони розташовані на одній вулиці та повністю укомплектовані всім необхідним для комфортного життя: меблями, освітленням та сантехнікою. Громада забезпечує сім’ї робочими місцями, а фонд «Район #1» та міжнародна організація Help — Hilfe zur Selbsthilfe за фінансування Aktion Deutschland Hilft надають будинки, які через 5 років проживання та за умов дотримання умов конкурсу переходять в приватну власність сім’ї.
В рамках програми буде проведено відкритий конкурс. Дізнатися про те, що необхідно для того, аби отримати нове житло, нову роботу та нове життя, можна за посиланням.
Благодійний проєкт «На захисті краси України», який підтримав рух VETERANKA
Жінки-військові боронять нашу країну нарівні з чоловіками на всіх фронтах. Вони — сміливі, незламні, сильні — роблять усе, щоб захистити красу нашої України — красу, яку вони бачать з висоти польоту дрона. Саме краса нашої держави, яку захищають українські аеророзвідниці, стала фундаментом концепції проєкту «На захисті краси України» від мережі магазинів EVA та фонду «Dignitas», який підтримав рух VETERANKA. Мета проекту — навчання 100 аеророзвідниць Збройних Сил України та забезпечення їх 100 бойовими FPV- дронами. Сума збору: 8 мільйонів гривень.
Долучитись до збору можна на касі будь- якого магазину EVA: повідомте касиру про бажання підтримати проєкт «На захисті краси України» та назвіть будь-яку суму переказу від 1 гривні. Бажану суму вашого добровільного внеску касир додасть до чека. Долучитись до збору можна також онлайн, зробивши переказ на сайті.
Благодійний ярмарок на підтримку жінок, що постраждали від війни
19 і 20 серпня 2023 року у Києві, на Великій Житомирській, 26 відбудеться благодійний ярмарок на підтримку мам з дітьми, які постраждали через військову агресію Росії. Це ініціатива команди благодійного маркету Spilka Charity Market та «Фонду Маша», співзасновницею якого є Маша Єфросініна. Відвідувачі зможуть придбати речі від українських брендів, вінтажний одяг та аксесуари, декор для дому, свічки та ресайкл-речі. На івенті також буде організовано тату-фестиваль, квітковий і фуд-корнер і не тільки. Буде зона з настільним тенісом та турнір по FIFA. За бар відповідатимуть відомі київські бармени Кос Бородін та Саша Лунаход. Упродовж маркету будуть грати діджеї.
Команда Spilka Charity Market вирішила підтримати проєкт «Незламна мама» «Фонду Маша», передаючи прибуток з благодійного маркету на оплату психотерапевтичної допомоги для жінок і дітей.
«Нова пошта» презентувала лінійку одягу та аксесуарів, щоб зібрати кошти на ППО
Худі, дощовики, футболки, рюкзаки, поясні сумки, піни та патчі — «Нова пошта» створила їх в колаборації з відомими брендами, аби зібрати 330 мільйонів гривень на проєкт «Запакуй небо — прокачай ППО». До розробки дизайну долучилися відомі українські митці. Дизайн для футболок розробив художник Нікіта Тітов, відомий своїми плакатами на військову тематику. Піни з символікою тимчасово окупованих міст — ілюстраторка Катерина Пілюшенко. Для створення серії пінів та шевронів запросили відомого дизайнера Артема Гусєва. Йому ж належить ідея зобразити лелек та рядки з вірша Ліни Костенко на дощовиках.
Придбати лімітований мерч можна на сайті. Список товарів буде оновлюватися та доповнюватися.
BetterMe та Esper for Ukraine об’єднали зусилля для протезування військового
BetterMe об’єдналися з ініціативою Esper for Ukraine задля для встановлення біонічного протеза українському військовому Олексію, який втратив праву руку внаслідок бойової травми. Для збору коштів на встановлення біонічної руки Esper Hand BetterMe Store випустили нові благодійні спортивні костюми, увесь прибуток від продажу яких передадуть ініціативі Esper for Ukraine.
До нової колекції увійшли як жіночі, так і чоловічі моделі. Кожна річ прикрашена українським прапором та гербом. Колекція доступна на сайті BetterMe Store.
Благодійна ініціатива W8LESS до Дня Незалежності
Анна Шаш та команда бренду W8LESS оголошує благодійну ініціативу — збір 100 тисяч гривень на тактичну медицину. Від початку повномасштабного вторгнення Тата Кеплер заснувала рух «Птахи», який допомагає цивільним і військовим у деокупованих, прифронтових і сірих зонах. Одним з напрямків діяльності руху є закупівля вкрай необхідної зараз тактичної медицини, а саме: сухої плазми (кровозамінник); різних видів турнікетів; шприців зі спресованими бинтами, які тампонують глибокі розривні рани і зупиняє кровотечу.
Бренд створив 100 чорних та білих футболок oversize, які коштують по 1000 гривень кожна, з написом «Незалежна» на різних мовах світу. Всі витрати виробництва бренд покриває власноруч, 100% коштів від продажу йдуть на порятунок цивільних та військових українців засобами тактичної медицини.
Придбати благодійні футболки W8LESS можна на сайті бренду чи у бутіках за адресами: вул. О. Гончара 88 та ВДНГ, Павільйон 6.
Кампанія з популяризації тестування на ВІЛ
Благодійна організація «100% ЖИТТЯ» запустила кампанію з популяризації тестування на ВІЛ у рамках проєкту HealthLink. У трьох регіонах України — Київській, Одеській та Дніпропетровській областях — стартувала кампанія #наша_таємниця в рамках проєкту HealthLink, що включає низку інформаційних заходів для прискорення зусиль з подолання епідемії ВІЛ.
Метою інформаційної кампанії благодійної організації «100% ЖИТТЯ» є мотивування людей звертатися за послугами тестування та отриманням лікування — антиретровірусної терапії — до сімейних та лікуючих лікарів у своєму регіоні, а також залучення медичних працівників до просвіти на цю тему. Формування довіри та культури дотримання лікарської таємниці, зменшення стигматизації теми ВІЛ мають піти на користь здоров’ю українців та допомогти їм знайти своїх довірених спеціалістів. Дізнатися, де можна безкоштовно пройти тестування на ВІЛ у вашому місті, можна за посиланням.
Колекція шаблонів для відео до Дня Незалежності від Укрзалізниці та Templify
Укрзалізниця разом з українським застосунком Templify представили надзвичайно чуйну ініціативу до Дня Незалежності — колекцію темплейтів для автоматичного монтажу відео під назвою «Додому». Відеошаблони створені, щоб підтримати дух українців, які мріють якнайшвидше повернутись додому, закарбувати спогади про щемливі моменти з близькими людьми та рідним краєм. Шаблони відео з колекції «Додому» дозволяють кожному втілити свої найтепліші спогади, емоції та відчуття у відеоформаті.
Серія складається з 16 темплейтів. Ознайомитися з колекцією «Додому» та завантажити застосунок можна на App Store. Невдовзі застосунок стане доступним також у Play Маркет. Усі темплейти серії безкоштовні.
Проєкт «Ми на це здатні»
Понад 1500 українок та українців отримають психологічну, юридичну та гуманітарну допомогу на Львівщині, Полтавщині та Черкащині. Благодійний фонд «Запорука» ініціював проєкт «Ми на це здатні» для підтримки родин, зокрема жінок та дітей, які постраждали внаслідок війни, аби зменшити їхню вразливість та повернути до активного життя. У межах проєкту понад 1500 особам буде надана психологічна, юридична та
гуманітарна допомога.
Усі події та новини в межах проєкту будуть висвітлюватися на сторінках благодійного фонду «Запорука», а також на інформаційних майданчиках партнерів. Щоб дізнатися про заходи й долучитися до них, стежте за новинами проєкту.