Сфери та військовий камуфляж: Ай Вейвей представить першу виставку в Україні

Нова робота митця як відповідь на конфлікти у світі

Художник та активіст Ай Вейвей презентує проєкт у Києві. Виставка «Три досконало пропорційні сфери та військовий камуфляж, пофарбований у біле» відкриється 14 вересня в павільйоні №13 і триватиме до 30 листопада 2025 року. 

«Мої роботи — це не просто естетичне висловлювання, а й відображення моєї позиції як особистості, яка живе серед величезних політичних змін, міжнародних гегемоній та конфліктів. Ця виставка надає мені змогу озвучити ці проблеми… Вона постає діалогом про війну та мир, раціональність та ірраціональність», — ділиться Ай Вейвей. 

Ай Вейвей в Україні

Виставка Ай Вейвея в Києві

Нова інсталяція демонструє реакцію митця на ескалацію збройних конфліктів, що загрожують сучасному світові, та показує потенціал мистецтва в такі часи.

Виставка народилася з інтересу Ай до феномену війни. Вона продиктована його гуманістичними та пацифістськими поглядами. Художник видобуває ідеологічно закодовані об’єкти минулого для створення мистецтва, що резонує із сучасними проблемами.

Основна металева конструкція інсталяції складається зі сферичних форм, до яких Ай вже звертався у попередній роботі Divina proportione (2004–2012), натхненій ілюстраціями Леонардо да Вінчі до однойменного трактату з математики. Для автора ці сфери символізують історичні уявлення про ідеали порядку та раціональності.

Ай Вейвей в Києві

Кожну зі сфер обгорнув видозмінений камуфляж — застосування цієї тканини Ай досліджував роками. Автор також використав ґудзики як продовження своєї культової роботи «П’ять плащів, що тримають зірку», вперше представленої наприкінці 1980-х років. Ідею військового камуфляжу митець запозичив з природи  — це візуальна мова, що імітує хитрощі тварин у їхній боротьбі за існування.

Тканина, використана в новій роботі, містить зооморфні мотиви, однак зверху вона тонко замальована білою фарбою як другий шар камуфляжу. Така гра між зовнішнім виглядом і маскуванням наштовхує на думку про світ, де панує «війна всіх проти всіх». Те, що фасад облицьований білим, натякає на ідеологічне відбілювання та приховування фактів.

Павільйон №13 у Києві — це виставкова будівля 1967 року, колись побудована для демонстрації досягнень народного господарства Донбаського регіону. 

Гра Ай Вейвея між прозорістю та прихованістю, а з іншого боку — формальним рішенням роботи та вибором самого простору ставить павільйон у фокус реісторизації в контексті сучасних війн та технологій.

Митець реалізував проєкт у співпраці з архітектурним офісом ФОРМА (FORMA) та павільйоном культури.

Реклама

Популярні матеріали

5 альтернатив джинсовим шортам, які варто додати до свого...


«Подіум завжди наздоганяє вулицю». Велике інтерв’ю з авторкою...


«Лінивий» догляд для волосся: wow-результат з мінімумом зусиль...


Читайте також
Популярні матеріали