На одному із найбільших європейських оперних фестивалів – 69-му Фестивалі Пуччіні (Puccini Festival) у Торре дель Лаго в Італії відбудеться презентація виставки про Соломію Крушельницьку. Реалізація виставки «Гранд тур: Соломія. Україна — Італія» здійснена командою Музичного-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові за підтримки Українського культурного фонду. Її відкриття на фестивалі заплановане 28 липня, перед прем’єрою опери «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні — оперного шедевра, який свого часу отримав визнання публіки завдяки неперевершеному виконанню української співачки.
Візуалізація виставки Гранд Тур «Соломія. Україна — Італія». Худ. С. Петлюк
Унікальна модульна виставка розповідатиме міжнародній аудиторії фестивалю про життєвий і творчий шлях Соломії Крушельницької: походження та освіту, оперні тріумфи на багатьох сценах світу, співпрацю із видатними композиторами, концертні турне. Відвідувачі зможуть також почути голос української сопрано: понад столітні архівні записи арій з опер «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні та «Валькірія» Р. Ваґнера у виконанні Крушельницької. Дизайн проєкту здійснив український медіахудожник Сергій Петлюк, персональні виставки якого були представлені в Україні, Франції, Данії, Польщі, США, Індії та ін.
Соломія Крушельницька у партії Чіо-Чіо-сан в опері «Мадам Баттерфляй» Дж. Пуччіні. З колекції Музично-меморіального музею С. Крушельницької у Львові
Місто та Фестиваль, на якому щороку виконуються виключно опери Дж. Пуччіні, для експозиції вибрані не випадково — адже в Торре дель Лаго мешкав славетний італійський оперний композитор, а в сусідньому містечку Віареджо тривалий час після одруження і завершення оперної кар’єри проживала Соломія Крушельницька. Обох митців поєднувала творча співпраця і дружба протягом багатьох років – українка була однією із найкращих інтерпретаторок музики Пуччіні й виконувала провідні партії у його операх «Манон Лєско», «Богема», «Тоска», «Мадам Баттерфляй» у театрах Італії, Іспанії, Польщі, Португалії, Аргентини, Чилі, Уругваю, Єгипту.
Соломія Крушельницька на віллі Дж. Пуччіні в Торре дель Лаго. З колекції Музично-меморіального музею С. Крушельницької у Львові
Композитор називав Соломію «найпрекраснішою і найчарівнішою Баттерфляй», адже саме вона наважилася виконати провідну партію Чіо-Чіо-сан в другій авторській редакції опери після її нищівного провалу прем’єри у міланському театрі Ла Скала. Цим Крушельницька повернула Пуччіні прихильність публіки, а самому твору забезпечила світову славу, яка не згасає дотепер.
Реалізація виставки планувалася ще минулого року — у рік 150-річчя Соломії Крушельницької, однак не була втілена через початок широкомасштабної війни із Росією.
«Виставка розроблена та присвячена 150-літньому ювілею Соломії Крушельницької і є знакова для нашого музею. Наша стратегічна місія розповідати про Крушельницьку у світі. Вона повертається у Європу та Світ для того, щоб нагадати про себе і свою славу! Виставка також важлива тим, що показує приналежність української спільноти до високої європейської культури через такі постаті, як Соломія Крушельницька», — зазначає директор Музичного-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові Михайло Кобрин.
С. Крушельницька та диригент К. Кампаніні (сидять у центрі) з учасниками повторної прем`єри опери Дж.Пуччіні «Мадам Баттерфляй». З колекції Музично-меморіального музею С. Крушельницької у Львові
Експонуватися виставка «Гранд тур: Соломія. Україна — Італія» буде впродовж місяця, до завершення Фестивалю Пуччіні 26 серпня. Команда музею надалі веде перемовини, щоб показати виставку в оперних театрах та країнах, де тріумфувала Крушельницька понад століття тому.