Переглядаючи фото колекцій португальских дизайнерів у ході підготовки до написання цього матеріалу, я усвідомила, що це був мій сьомий сезон ModaLisboa. За ці три роки перебування в Лісабоні й тісного спілкування з локальними брендами та модними інсайдерами місцеве Patio da Gale все більше нагадує стіни рідного Мистецького Арсеналу в Києві, а кожен новий сезон відчувається як воз`єднання маленької модної родини — у моєму випадку, звісно, другої. Загалом цей сезон залишив приємний післясмак і довів, що за останні три роки локальна індустрія значно виросла. Крок за кроком португальский модний ринок плавно вибудовується в бізнес, а головні його гравці все впевненіше тримаються на ногах, створюючи вивірені колекції та грамотно вибудовуючи впізнавані ДНК брендів.
Sangue Novo
Розпочався сезон традиційно з конкурсу молодих дизайнерів Sangue Novo за підтримки Seaside, де мені цього разу випала честь бути в ролі членкині журі. Разом з іншими колегами по цеху серед 90 учасників ми відібрали спершу 8 молодих талантів, які підготували колекції з шести образів і отримали змогу презентувати їх на головному подіумі країни. Моєю фавориткою від самого початку стала дизайнерка Аджа Байо. Дівчина родом із Гвінеї-Бісау (Західна Африка) майстерно імплементувала в колекцію своє коріння, елементи національного костюма і створила унікальне полотно з бежевої тканини, оброблене сплетеними вручну косичками, як-от ті, що зачісують жінки на її батьківщині. Саме такі креативні рішення і свіжий погляд на моду ми шукали в межах Sangue Novo серед молодих талантів. Таким чином, разом з іншими чотирма учасниками Аджа стала фіналісткою конкурсу: за пів року вони матимуть змогу показати на подіумі вже нові колекції та позмагатися за призові місця.
Arndes
Португальська дизайнерка Ріта Арндеш встигла зарекомендувати себе місцевою представницею інтелектуальної моди. Попри традиційну яскравість португальского одягу, Ріта вже вкотре працює виключно з монохромом і витримує одну мінімалістичну лінію. Цього сезону до її колекції додалися бахрома, чорна шкіра і провокативні вирізи на спині. На перший погляд стримані й гарно скроєні образи було особливо цікаво роздивлятися із заднього плану.
Béhen
Один із небагатьох португальских брендів, що продовжує активно виходити за межі локального ринку (Béhen продається в Канаді, США та Індії) і вишукано розвивати традиційні ремісничі техніки. Цього разу дизайнерка Жоана Дуарте представила нове прочитання власного ДНК із натяком на справжній кутюр. Її показ відбувся на 6-му поверсі Музею дизайну в Лісабоні, в невеликому приміщенні, стіни якого були вкриті традиційною розписаною плиткою азулене. Моделі у вишуканих (вперше для бренду) вечірніх сукнях і розкішних костюмах з`являлися перед публікою під закадровий голос ведучого, який називав номер образу і його опис. Атмосфера шоу, як, власне, і тканини, силуети та кількість ручної вишивки, дійсно створювала враження шоу от-кутюр.
Gonçalo Peixoto
Дизайнер Гонсало Пейшото є безумовним улюбленцем місцевих селебриті: його вишукані сукні, оздоблені камінням, лелітками та мереживом, обожнюють місцеві акторки, співачки та модні інфлюенсерки. Власне, до останньої категорії можна віднести й самого Гонсало: в інстаграмі за дизайнером стежить понад 80 тисяч користувачів. Цей сезон для Пейшото став особливим, адже був приурочений до святкування 10-ї річниці бренду. Колекція і справді виявилася святковою: яскраві трендові кольори, приталені силуети, вечірні вбрання від міні до максі та багато прозорості, притаманної дизайнеру.
Luís Carvalho
Луіс Карвальо — ще один завсідник Лісабонського тижня моди. Дизайнер роками веде красиву елегантну чоловічу і жіночу лінії одягу. На всіх показах бренду ми завжди бачимо костюм, від якого Луіс відштовхується і додає в колекцію все нові елементи, як-от атласні жіночі сети із топа та брюк, асиметричні сорочки або ж вечірні сукні з воланом. Класична костюмна смужка, притаманна дизайнеру, цього разу з`явилась у білому варіанті: вишуканому плащі та шортах із чоловічого блоку. Як на мене, точна ілюстрація естетики самого дизайнера і ДНК бренду Luís Carvalho.
Kolovrat
Лідія Коловрат заснувала свій бренд іще в 1990 році — в часи, коли арт завжди перемагав комерцію. Власне, таку лінію дизайнерка тримає і досі. Лідія створює екстравагантні силуети, які не піддаються випробуванням часу. Її деконструктивні речі — це особиста рефлексія на тему духовності, сталості й інновацій водночас. На подіумі цього сезону ми побачили притаманні дизайнерці монохромні образи: сукні та спідниці з гострими кутами, деформовані брюки й спідниці, сукні-конструкції та об`ємні топи плісе, знакові для бренду.
Francisca Nabinho
Раптом ви хочете зрозуміти, в чому феномен успіху і стилю португальських модних інфлюенсерок, — передивіться колекцію молодої дизайнерки Франчески Набіньйо. Яскрава колірна палітра, поєднання непоєднуваних принтів в одному образі, акцентні аксесуари та взуття і, головне, флюїди сонця й позитиву. Власне, і front row показу виглядав майже так само: на шоу бренду я помітила найбільшу концентрацію portuguese girlies і в сукнях дизайнерки з попередньої колекції, і в різнокольорових речах інших локальних брендів.
Bárbara Atanásio
За сміливий чоловічий стайлінг на локальному Тижні моди вже вкотре відповідає дизайнерка Барбара Атанасіо. Її бренд пропонує свіжий погляд на чоловічий гардероб, який нарешті виходить за межі очевидного streetwear. Так, худі й денім, звичайно, лишаються на місці, проте дизайнерка додає провокативні нотки у вигляді спідниці як елементу чоловічого вбрання, прозорості, елементів спідньої білизни напоказ, а також майстерно все це нашаровує.