Вже традиційно третій сезон поспіль я освітлюю покази із тижня моди у Лісабоні, і цього разу без сумніву помітила деяку циклічність. Локальна індутрія розвивається стрімко, бренди поступово роблять свої кроки у напрямку міжнародних ринків, створюють суто комерційні колекції, аби завоювати прихильність клієнта і спільноти, проте, що важливо, не знецінюють мистецтво, тож за моїми спостереженнями саме тут арт часто виходить на перший план. Цього разу деякі з ключових брендів ринку пропустили сезон, проте нам є про що поговорити і виокремити основні модні тенденції, які ми побачили на подіумі Modalisboa сезону SS24.
1. Монохром
Багато чорного монохрому – не зовсім типова історія для кольорового Лісабону, проте цього сезону багато локальних дизайнерів сфокусувались саме на монохромних образах. Мінімум уваги на відтінки, адже акцентуємось на ускладненому крої, нестандартних силуетах та поєднанню текстур як, наприклад, поєднання пайєтки та плащової тканини в колекції Nuno Baltazar.
2. Арт замість комерції
У цьому комерційному світі часто не лишається місця мистецтву, зокрема, у моді, яка все ж таки є великим бізнесом. Однак Лісабонський модний сезон порадував декількома незалежними дизайнерами, що ставлять концепцію вище за комерційний успіх. Зокрема, дизайнер Ivan Hunga Garcia презентував свіже бачення на форму, силует і загалом на взаємодію елементів одягу між собою та людським тілом.
3. Багато рожевого
Здається, барбі-кор з нами надовго, і покази локальних дизайнерів вчергове це підтвердили. Ажіотаж щодо всесвітнього бестселера з Марго Роббі у головній ролі вже позаду, проте рожевий колір не покидає ні подіуми, ні наші гардеробні. У свої колекції варіації на тему рожевого імплементували такі дизайнери, як Constanca Entrudo, Dino Alves, Nuno Baltazar, Ricardo Andrez, а показ одного із найулюбленіших брендів місцевих селебріті Goncalo Peixoto взагалі замайорів кольором барбі. Такий хід від Гонсало, власне, був очевидним і дуже очікуваним, тож, думаю, стрістайл перед показом цього бренду наступного сезону пройде під егідою barbie-core.
4. Деконструктивізм
Ускладнений силует, перфорація, необроблений край – усі ці елементи деконструктивізму додають певного шарму дизайнерським рішенням. Адептами цього прийому цього сезону стали такі бренди, як Arndes, Dino Alves, Kolovrat, Ricardo Andrez та Niuka Oliviera.
5. Фантазійність
Мрійливість — невід`ємна частина життя творчих людей, що ми, власне, і прослідковуємо на подіумах. Мрійливість проявляється у об`ємних фантазійних формах, казкових принтах і маленких елементах, що є для нас відсилкою до дитячих мрій, хмаринок і казок. Констанца Еентрудо як головна мрійниця португальского тижня моди предствала цього сезону сукні із принтом, натхненним морськими зірками та підводним світом, а бренд Buzina як завжди презентували нову серію фантазійних суконь-хмаринок.