​​10 португальських дизайнерів, які варті вашої уваги

Крафт, ресайклінг, калейдоскоп текстур і відтінків — fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус підводить підсумки Lisbon Fashion Week

Яка вона, португальська мода? Відвідавши вже другий сезон Lisbon Fashion Week і поспілкувавшись із дизайнерами та представниками ринку, можу зробити певні висновки. Перш за все, індустрія в Португалії достатньо молода (цієї весни ModaLisboa провели свій 60-й, ювілейний сезон), і, зізнаюсь, досліджуючи португальську моду, я часто несвідомо проводжу паралель з Україною. Лісабон, як і Київ, поки що не є однією із головних модних столиць світу, проте стрімко розвивається у цьому напрямку. Модна індустрія тут є перспективною і багатою на молодих креативних творчих людей зі свіжим та унікальним поглядом на дизайн. Локальні дизайнери делікатно балансують між концептуалізмом і комерцією, але перевагу часто надають все-таки першому. Це пояснює поки ще невеликі продажі та впізнаваність брендів серед байєрів і велику увагу з боку міжнародної преси та іноземних гостей. Я ж зібрала для вас десять португальських брендів, колекції та естетика яких зацікавили мене в рамках нового сезону. 

Béhen 

Унікальна вишивка ручної роботи — певно, одна із найвпізнаваніших рис бренду Béhen. Особливою її роблять не лише орнаменти, запозичені зі старовинних португальських ремісничих технік, а й полотно, що його дизайнерка бренду бере за основу. Засновниця Béhen Джоана Дуарте із самого початку обрала для себе нішу ресайклінгу: усі її айтеми створюються за принципами вторинного виробництва. Цього сезону дизайнерка вже не вперше заграє зі стилістикою 2000-х та презентує кроп-топи та штани з низькою посадкою. Особливо вдалою виявилась серія костюмів з деніму із зображеннями квітів — і вишивка тут знову ж таки стає ключовим акцентом. Окремої уваги заслуговують речі із пробкової деревини (як-от зелені джинси), що є типовим матеріалом для Португалії, та навіть дещо нагадує шкіру за текстурою. Безумовними хітами колекції стали шкіряні сумки з акцентною фурнітурою та грайливі елементи у вигляді мініатюрних клатчів, що нагадують за формою та текстурою запашний хліб із вранішньої пекарні. Особливого шарму колекції додали золоті металеві елементи — акуратний бра-топ і сумка у формі квітів. Тандем із темно-зеленими ресайкл-штанами — досить свіже та вигідне поєднання! 

Filipe Augusto 

Мінімалістичний Filipe Augusto є одним із найяскравіших  menswear-брендів у Португалії. Дизайнер, що базується в Порто, створює колекції на стику лаконізму та провокації, і з кожним роком закріплюється у серцях місцевої модної публіки. У колекціях Філіпе знаходимо як бездоганного крою об’ємні зрозумілі пальто і костюми, так і чимало провокативних речей, як-от прозорі лонгсліви й топи у поєднанні зі штанами з високою посадкою або ж чоловічими спідницями максідовжини. Filipe Augusto вчергове доводить, що мода не має гендеру, і робить це майстерно! 

Luís Carvalho 

Майстер деконструктивізму та архітектурних форм Луї Карвалью цього сезону презентував колекцію у найкращих традиціях класичного якісного тейлорингу. Уже протягом десяти років випускник португальської школи дизайну вдосконалює силует своїх складноскроєних айтемів і презентує свіжий та унікальний погляд на класичний костюм. Цього сезону монохромну чорно-білу лінійку дизайнер доповнив декількома образами у глибокому відтінку зеленого, а також серією суконь та костюмів із  вигадливим кольоровим поєднанням чорного, коричневого та бежевого. 

Buzina 

Очевидно, наймрійливіший бренд на ModaLisboa. Засновниця Buzina вже давно завоювала прихильність місцевої публіки своїми об’ємними інфантильними силуетами, повітряними текстурами і яскравими відтінками. Місцеві інфлюенсерки радо обирають її сукні-хмаринки як на щодень, так і на публічні заходи, тож streetstyle перед показом саме цього бренду під час Lisbon Fashion Week однозначно заслуговує на статус найказковішого. На подіумі ж цього сезону ми побачили багато костюмів зі щільного атласу, трендовий силует спідниці максідовжини, а також впізнавані волани, банти та, звісно ж, нашарування. Така собі  принцеса із XXI століття. 

Arndes

Португальська дизайнерка бренду Arndes — однозначна поціновувачка інтелектуального мінімалізму 90-х. Цього сезону в рамках Лісабонського тижня моди вона презентувала стриману монохромну колекцію з акцентом на складний крій. Архітектурні форми пальто та суконь, замшеві елементи та стримані аксесуари — основні риси колекції. 

Gonçalo Peixoto 

Улюбленець португальських селебріті перед вами! Молодий дизайнер Гонсало Пейшото здобув собі слави ошатними сукнями із вишуканим оздобленням із пір’я, каменів та мережива. За саундтрек до показів він завжди обирає композиції в дусі Beyonсе, а його подіум щоразу мерехтить від різноманіття блискіток, тож саме речі цього бренду регулярно обирають місцеві інфлюенсерки та зірки для знімання і виступів на сцені. Цього разу колекція бренду насичена оксамитом, мініспідницями та сукнями, а також прозорими елементами. Фінальний образ моделі у повністю прозорій мереживній сукні — безумовний фаворит. 

João Magalhães

Дизайнер Жоао Магальяйнш з гордістю описує свій бренд як self-conscious high fashion і має рацію. Його речі дійсно є унікальними та завжди вирізняються яскравою палітрою кольорів, технікою печворк, унікальними аксесуарами ручної роботи та, що не менш важливо, сильною стилізацією. Цього сезону експериментальні образи чи то школярок, чи то працівниць фантазійного beauty-салону дизайнер доповнив строкатими сумками з бісеру і рукавичками з масивними вишитими перлинами. У рамках перфомансу усього було представлено шість образів із характерним нашаруванням деталей, як-от яскравий бомбер або худі поверх спідниці-шотландки або ж довгої сорочки. Так званий haute mess в дії! 

Call Me Gorgeous by Luís Borges

Яскравий представник молодого покоління португальських дизайнерів Луї Борджес запам’ятовується публіці з першого погляду. Попри те, що в рамках власного бренду дизайнер створює прикраси, його шоу — в офіційному розкладі сезону, а на гостей завжди без сумніву чекає масштабний перфоманс. Так, минулого сезону моделі у звабливому шкіряному вбранні демонстрували строкаті прикраси від Луї разом із танцівниками шоубалету, що створили на подіумі незабутній перфоманс у стилі contemporary. Цього ж разу, танцювальне шоу дизайнер доповнив ще й участю у показі португальських селебріті та виступом місцевої попвиконавиці наприкінці шоу. Гості аплодували стоячи й були готові пуститися в танець. Дійсно, Call me Gorgeous! 

Constança Entrudo X Ema Gaspar

Фантазійну колаборацію презентував у Лісабоні цього сезону бренд Constança Entrudo у тандемі з португальською ілюстраторкою Емою Гаспар. Художниця відома своїми казковими сюжетами та особливим зображенням уявного світу. Атмосферою уявного світу була наповнена і презентація спільної колекції: моделі у барвистих трикотажних сукнях та з різноколірними нитками, вплетеними у довге волосся, перевтілились у героїнь із дитячих казок — власне, з ескізів Еми Гаспар. Антураж також відповідав задуму: замість подіуму — гора подушок, замість класичної модельної ходи — задумливе перекочування з ноги на ногу. 

Hibu Studio

Hibu Studio — португальський бренд gender neutral заснований у 2013 році. Цього сезону дизайнерка знайшла для себе натхнення у велоспорті: колекції притаманні такі спортивні елементи, як принтовані лонгсліви, футболки та велосипедки, та, власне, і показ пройшов у форматі інтенсивної cycle-вечірки. 

Текст: Анастасія Білоус

Фото: надані пресцентром ModaLisboa


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали