Цього сезону команда Ukrainian Fashion Week додали до мапи міжнародних співраць ще одну країну. У рамках ініціативи «Support Ukrainian Fashion» українські дизайнери вперше презентували свої колекції на тижні моди в Лісабоні. Показ брендів Nadya Dzyak, Omelia та Darja Donezz в межах офіційного розкладу ModaLisboa відбувся 10 березня.
«ModaLisboa — це, перш за все, комунікаційна платформа. Про дизайн одягу, а також про цінності, які завжди керували нею: креативність, позитивні дії, конкретна та однозначна відповідь на контекст, у якому ми живемо. На Lisboa Fashion Week, що проходить цього сезону під девізом FOR GOOD, партнерство з Ukrainian Fashion Week надзвичайно важливе для нас. Ми підтримуємо українських дизайнерів, пропонуючи їм наш подіум, де вони змогли вільно продемонструвати свої колекції», — Едуарда Аббонданца, Президентка Асоціації ModaLisboa.
Команда UFW висловлює подяку колегам з ModaLisboa за підтримку українських дизайнерів у сезоні FW24-25 та приєднання до Ініціативи «Support Ukrainian Fashion». Подія відбулася за підтримки Анастасії Білоус, fashion редакторки ELLE UA. На показ українських дизайнерів завітала амбасадорка України в Португалії Марина Михайленко.
Nadya Dzyak
Колекція Nadya Dzyak FW24-25 натхненна прадавніми символами трипільської культури — колом і спіраллю, які можна часто зустріти на українських писанках, посуді і старовинних прикрасах. Своє світосприйняття предки сучасних українців відображали за допомогою системи візуальних елементів. Так складався етнічний код, який зберігає сенс нашої ідентичності. Коло і спіраль відображають Сонце, як символ Відродження, яке перемагає темряву і є основою життя. Часи та покоління з`єднані між собою у вічності, тому ми завжди повертаємося до наших витоків.
«В найскладніші важкі часи починаєш замислюватися над сакральними змістами і своїм корінням», — ділиться дизайнерка бренду. «Вже багато років у наших колекціях присутня тема кола. Я заплющую очі (занурююсь у свій космос) і уявляю саме кола та спіралі. Коли викладаю візерунки воланів на виробі, рука сама собою робить ці лінії, ніби її веде щось згори. Я почала вивчати цю тему детально. Коло та спіраль — найдавніші символи у житті нашого народу. Вони були в трипільскій кераміці, а також використовувались при оздобленні писанок, вишиванок, прикрашали посуд та предмети побуту. Це те, що записано в нашому генокоді. Я перенесла ці кола і спіралі на викладання воланів із плісе і на малюнок плетіння гіпюру і вирізи на ньому».
У новій колекції традиційні прозорі фактури бренду контрастують із обʼємними силуетами бомберів, жакетами оверсайз та рукавами-буфами на сукнях. Новий для бренда принт, клітинка, довершує асоціативний ряд із гранжевою модою 80-90-х, коли альтернативні культурні течії взаємодіяли з темними проявами людської природи та утворювали маніфест бунту, самостійності та пошуку витоків власної трансцендентної суті.
Omelia
Концепцію бренду Omelia від самого початку засновано на апсайклінгу. Розпочинав Костя Омеля із монопродукту — у 2020 році дизайнер презентував серію вінтажних сорочок, декорованих кристалами. Протягом років він вміло розвивав цю лінію, додавав нові елементи: так з`явилися, наприклад, впізнавані квіткові аплікації бренду.
Сьогодні ж на подіумі в Лісабоні ми побачили повноцінну колекцію, всі айтеми із якої є створено із вінтажних сорочок і залишків тканин. Колекція Omelia отримала назву Fervent Heart (Палке Серце), що символізує пристрасть та емоції, які пов`язують власника з його вбранням. Для цієї колекції дизайнер бренду Костянтин Омеля підібрав джинсові сорочки з секонд-хенду та прикрасив їх об`ємними квітами, що створювалися вручну, залишками італійського мережива та китицями.
«Майже кожна річ у нашій колекції пошита з вінтажних сорочок або залишків тканини, знайдених у секонд-хендах та стокових магазинах. Хоча на них часто не звертають увагу, для мене вони є початком чогось прекрасного та унікального», — пояснює Костянтин.
Darja Donezz
Цього сезону натхненниками колекції стали загадкові медузи, за великою кількістю яких Дар’я Донець спостерігає під час морських припливів і відливів на португальському узбережжі, де зараз проживає через повномасштабну російську війну.
Справжнім дивом для дизайнерки стало те, що медуза – символ гармонії й досконалості, можна вважати метафорою безсмертя. Залишаючись на березі без води, безліч медуз помирають, але ті, які все ж доживають до нової хвилі – готові жити життя з новою силою. Дар’я проводить паралелі з людьми, адже не всі вміють рухатися вперед, крізь терни, й опускають руки передчасно.
Витончена медуза, вишита на одязі, стала центральним символом нової колекції. Окрім неї в лінійці зберігаються знакові коди бренду, які полюбилися поціновувачам Darja Donezz: риби, що символізують початок світу, мушлі, які символізуть захист, та медузи, як символ безкінечності. На подіумі ми побачили силуетні сукні, притаманні бренду, декілька жіночних костюмів, багато прозорості і улюбленого символізму дизайнерки.