Індустрія моди, як кількість виставок чи інтенсивність кіновиробництва, дуже багато говорить про країну. Саме через моду мені випала нагода познайомитись з Латвією, зрозуміти, в якому напрямку рухаються тамтешні дизайнери та як виглядають модні інсайдери в країні, де вже 1го листопада випадає стільки снігу, як у нас в січні.
Зважаючи на те, що населення цілої Латвії (майже 2 мільйони) менше, ніж в Києві – Тиждень моди організований на дуже хорошому рівні. Чого лише вартий той факт, що оцінити покази приїхали журналісти з 37 міжнародних видань. Солідний результат, як для Тижня моди в невеликій країні. Не в останню чергу, це вийшло завдяки підтримці таких державних структур, як Латвійське агентство інвестицій та розвитку та бюро LiveRiga. Схоже, там уже зрозуміли, що fashion-індустрія теж формує імідж країни закордоном та впливає на її привабливість серед іноземців.
А тепер детальніше про 6 кращих показів Riga Fashion Week.
M-Couture
Історія бренду налічує всього 4 роки, але вже зараз він вважається одним із головних на місцевому Тижні моди. По суті, саме M-Couture відкривав Riga Fashion Week і показ відбувся не на головній локації, а на віллі Карла Крістофа фон Стрицького 1883 року. Дизайнер марки Юлія Сардикова назвала колекцію весна-літо 2017 «After Blue» і це логічно, оскільки більшість образів були виконані у всіх відтінках блакитного. Колекція також запам’яталась міксом складних тканин: шовк, мереживо, оксамит і люрекс поєднувались навіть в рамках одного лука.
One Wolf
Один з небагатьох брендів, що створює одяг і для жінок, і для чоловіків. Засновниця та дизайнер марки Агнесе Нарніцка працює у напрямку unisex, індивідуальність та streetwear, а значну частину її колекції складають речі з деніму. В колекції сезону ss2017 убраністичні мотиви помітні, як у вільному крої сорочок та суконь, так і у виборі матеріалів та принтів: велика клітка + всі відтінки сірого.
Deeply Personal
Бренд був заснований минулого року Еліною Ванагс, котра надихається північноєвропейською культурною спадщиною. Це добре видно у лаконічності і простоті, яка так притаманна північним народам, а також в кольорах її нової колекції. Білий, блакитний та темно-синій, а подекуди і яскраві вкраплення червоного складали цілісну картинку. Колекція, натхненням для котрої стала балтійська Рів’єра – Юрмала, вийшла дуже дівочою завдяки рюшам, бахромі, розкльошеним рукавам та смугастому принту.
NóLó
Колекція, показана на Riga Fashion Week стала ювілейною для марки – 10-ю за рахунком. NóLó не зраджує стилістиці, обраній на початку – лаконічність вдало поєднується з urban chic. Сукні складного крою виконані з простих тканин, декоровані рюшами та принтом, що перегукувався з оздобленням подіуму – він нагадував склад чи фабрику з купою картонних коробок.
QooQoo
Лаконічна назва бренду, наче натякає на його суть: яскраві кольори, простий крій, поєднання тканин в найнеочікуваніших варіаціях. Нова колекція QooQoo ще раз підкреслює дух марки, тут є і світшоти з іронічними написами, і блискучий плащ, і легкі сукні. Варто відмітити, що показ QooQoo на Riga Fashion Week спричинив найбільший ажіотаж: гості живо реагували, фотографували кожен образ, а з інсайдерської інформації я знаю, що колекцію почали замовляти одразу ж після закінчення шоу.
Dace Bahmann
Лейтмотивом нової колекції цього латвійського бренду став такий собі ретрофутуризм. Об’ємні плечі комбінуються з блискучим матеріалом, топи зі спортивними вирізами оздоблюються ніжними рюшами, в колекції органічно вживаються як oversize світшоти, так і максі-сукня з напівпрозорих тканин.