Історія цього бренду схожа на казку. Від самої ідеї й до першої обкладинки Vogue з сукнею марки на звороті пройшов лише рік. А ще за два корнер бренду зʼявився в одному з найкращих універмагів світу — Harrods.
Окрім новаторського підходу до створення колекцій та бездоганного крою, успіхом цього дизайнера стала і сама ідея — зробити couture доступним широкому загалу. Це історія Хана Чонга та його бренду Self-Portrait.
Більше про видатний бренд і його засновника розповів стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін.
Хан Чонг народився в Джорджтауні, Малайзія, і вже з самого дитинства почав цікавитися мистецтвом, модою та кравецькою справою. Після закінчення школи питання вибору професії для хлопця не стояло. Заручившись підтримкою батьків, він переїхав до Лондона і вступив до університету Central Saint Martins на факультет конструювання одягу.
Після завершення навчання тривалий час Хан працював як найманий дизайнер у декількох брендах, серед яких був і іменитий Three Floor. Та головною мрією Чонга було створення власного бренду. Він бачив прогалину між розкішною модою та мас-маркетом, де жінки прагнули доторкнутися до вишуканих речей, не маючи при цьому грошей на couture. Саме цю нішу й вирішив зайняти Хан, зареєструвавши у 2013 році торгівельну марку Self-Portrait і запропонувавши витончені, складні за кроєм сукні й комбінезони за доступними широкому загалу цінами.
Перша ж колекція бренду виявилася комерційно успішною, а сам бренд швидко набув популярності та цитованості серед модних інфлюенсерів. Хан Чонг зробив ставку на жіночність та витонченість і водночас на сучасний підхід до матеріалів. Він не боявся використовувати синтетичні та напівсинтетичні тканини, що дозволяло здешевити виробництво, не поступившись у першочерговому задумі.
Його мереживо було не найделікатніше на дотик, проте візуально не поступалося дорожчим аналогам. Завдяки цьому сукні від Чонга миттєво розкуповувалися, а попит на них лише зростав.
Загальний успіх до Self-Portrait прийшов у 2014 році, коли Кейт Міддлтон, герцогиня Кембриджська, з’явилася у сукні бренду на публічному заході. І якщо до цього про бренд знали лише наближені до моди жінки, то після виходу королівської особи ледь не кожна захотіла собі сукню як у герцогині лише за 250 фунтів.
Наступного ж місяця сукня від Хана Чонга вже прикрашала свіжий випуск British Vogue. Окрім широкого загалу, бренд також привернув увагу зірок. Його прихильницями стали Мішель Обама, Меган Маркл, Ріанна, Дженніфер Лопес, Бейонсе, Періс Гілтон, Джіджі Хадід та інші.
Небачене до цього поєднання couture-естетики та демократичної ціни стали справжнім феноменом і запорукою швидкого розвитку та визнання марки. З часом Чонг почав використовувати більш високоякісні тканини, складні крої та інноваційні матеріали (як-от лазерне мереживо чи готову вишивку), але при цьому ціни на його одяг були значно нижчі, ніж у преміальних брендів.
У 2016 році бренд розширив лінійку одягу, додавши костюми зі штанами, трикотаж та верхній одяг. А трохи згодом презентував і першу весільну колекцію, яка стала справжнім хітом і була розкуплена за лічені тижні.
Того ж року бренд відкрив свій перший магазин. Ним став pop-up бутик в універмазі Harrods на вулиці Symons Street у районі Челсі. У корнері була представлена постійна колекція марки, а також можливість індивідуального виготовлення суконь з весільної лінійки бренду.
Ще однією важливою для Чонга ініціативою стало запровадження фінансової підтримки та менторства для випускників його альма-матер Central Saint Martins у 2016 році. Через п’ятирічну стипендіальну програму бренд надав допомогу та наставництво студентам магістерської програми з моди з подальшою практикою та можливістю працевлаштування.
У 2018 Self-Portrait відкрив двері власного флагманського магазину на Dover Street у Мейфері, Лондон. Згодом бутики бренду зʼявилися в Нью-Йорку, Шанхаї, Токіо та Парижі. До того ж марка уклала угоду про співпрацю з Harrods та Selfridges, а також з онлайн-платформами Net-a-Porter та Matchesfashion. Для останньої, до речі, Self-Portrait випустив обмежену колекцію, яка включала ексклюзивні моделі суконь та аксесуарів і продавалась виключно на сайті.
У 2018 році бренд запустив лінію взуття та аксесуарів. Це стало важливим етапом у розвитку бренду, який тепер міг запропонувати клієнтам total look марки. Крім того, Self-Portrait почав активно працювати над колабораціями. Серед найуспішніших — співпраця з Levi’s (2020), Puma (2020), Zalando (2021) та, звісно, зі шведським гігантом H&M (2017), що принесли бренду нову аудиторію та впізнаваність.
У листопаді 2021 року материнська компанія Self-Portrait — SP Collection — придбала контрольний пакет акцій люксового модного бренду Roland Mouret. Цей крок став частиною стратегії Хана Чонга щодо розширення впливу власного бренду та його присутності в індустрії моди.
Попри комерційний успіх та авторитетність на ринку, Self-Portrait і надалі сприймається як преміальний, проте демократичний бренд. Завдяки наявності у пакеті акцій іменитого Roland Mouret, Чонг планує надати більшої цінності й власному дітищу.
У 2024 році Self-Portrait запустив резидентську програму для дизайнерів, метою якої є залучення молодих та вже відомих дизайнерів працювати та створювати колекції за власним баченням на базі потужностей бренду. Першим учасником програми став Крістофер Кейн. Його вибір був стратегічним, адже дизайнер має репутацію одного з найбільш інноваційних та сміливих творців у світі моди. Ця співпраця має на меті збагатити бренд новими ідеями та поглибити його зв’язок з сучасними модними тенденціями.
Свою колекцію Кейн презентував у рамках Паризького тижня моди сезону весна-літо — 2025. У ній дизайнер переосмислив ключові елементи власної дебютної лінійки SS07 та ДНК бренду Self-Portrait, підкреслюючи елегантність та жіночність через характерне поєднання різних текстур.
Сьогодні Self-Portrait — це бренд, який довів, що розкіш може бути доступною. Завдяки новаторському підходу Хана Чонга та його орієнтації на широкий загал, він зумів побудувати комерційно успішний та популярний бренд.
З кожним роком Self-Portrait стає все впливовішим гравцем fashion-індустрії, не зраджуючи при цьому своєму корінню, поєднуючи у нових колекціях елегантність, інновації та комерційний успіх.