Продовжуємо слідкувати за основними показами та презентаціями на Ukrainian Fashion Week SS25. Третій день події був затьмарений трагедією в Полтаві, внаслідок якої загинули десятки людей. Однак, попри всі обставини, українська модна індустрія продовжує показувати стійкість і силу та працювати навіть тоді, коли ворог намагається відібрати всі важливі для нас миті.
Надя Дзяк
Сьогодні детальніше розповідаємо про головні заходи, які пройшли в рамках третього дня Українського тижня моди.
ANDREAS MOSKIN
Колекція Andreas Moskin SS25 натхнена стилем бохо та українським поетичним кіно 60-70-х років, зокрема кінокартиною «Білий птах з чорною ознакою» Івана Миколайчука та Юрія Іллєнка. Створюючи лінійку, дизайнери Андрій Моськін та Андреас Білоус зверталися до тем ностальгії за втраченим та недооціненим, зустрічі свого та чужинського.
Традиційно для себе бренд представив нове бачення класичного чоловічого костюма, хоча цього разу акцентував і на блузах та сорочках, що відсилають нас до естетики народного одягу. Центральними елементами декору стали звичні для стилю бохо китиці, бахрома, оторочені краї та мереживо. Разом із пасмами з екошкіри ці рухомі елементи додали образам динаміки та плавності.
Особливо запам’ятався показ ще і тим, що на подіум замість моделей вийшли ветерани з протезами, кожен з яких продемонстрував надзвичайну силу та мужність, тим самим підкресливши головні меседжі колекції.
GAPTUVALNYA
Новий дроп бренду, під назвою «ВÍНО», віддає шану багатій культурній спадщині України, водночас оспівуючи такі поняття, як кохання та шлюб. Колекція передає суть українських звичаїв, використовуючи низку деталей, що притаманні традиційному народному костюму, — каламайковий пояс, восковиці для вінка і ґуґлю — пальто нареченої. Лінійка складається з шести позицій — п`яти варіантів суконь у різній довжині та брючного костюма. Весь одяг прикрашений білою вишивкою по білому полотну, що підкреслює сучасний характер дизайну.
Назва «ВÍНО» походить від давньої української традиції дарування приданого. Звичай приданого символізує процвітання, взаємоповагу та незалежне фінансове становище жінки в сім’ї.
CHUPRINA
Під час створення лінійки STAR бренд надихався образом сучасної української жінки, яка подібна до зірки — яскравої, непереможної та здатної сяяти навіть у найтемніші часи. Дизайнерка Дар’я Чупріна створила образи, що втілюють внутрішню силу, індивідуальність і багатогранність жіночої енергії.
Основними кольорами колекції стали витончені відтінки блакитного, глибокий синій, білосніжний та сріблястий. У STAR представили образи з деніму, прикрашені ґудзиками ручної роботи у вінтажному стилі, невагомі сукні з шифону та трикотажні вироби, що стали візитною карткою бренду. Основа лінійки — зірки, що з’явилися у вигляді принтів, вирізів на сукнях і формах топів.
GURANDA
Нова колекція SS25 від GURANDA в першу чергу про жіночність та романтичний шик, який втілюється в повсякденних образах. Героїня колекції — своєрідна проєкція дизайнерки та її власного бачення моди й краси. Тендітна, але сильна, харизматична, але виважена.
Вироби з силуетного деніму підкреслили невагомі шифонові сукні із рюшами в пастельних тонах. Доповнили їх силуетні моделі із перлин і каміння класичних відтінків для особливих подій. Усі знакові елементи в образах чітко ідентифікують ДНК бренду. Наприклад, денім-корсет з імітацією поясу для панчіх та вишивкою бусинами й подовжена шифонова блуза вільного крою з рюшами на рукавах. Новий сезон GURANDA продовжив курс бренду на романтизацію жіночності та мінімалістичну сексуальність, у якій завжди є елемент інтересу — чи то в силуеті, чи то в окремих деталях.
DARJA DONEZZ
Центральним елементом своєї нової колекції дизайнерка Дар’я Донець відібрала легендарну картину «Весна» або Primavera Сандро Боттічеллі, яка показує нам три грації, що танцюють. За легендою, одного разу, на горі Олімп, де зібралися всі боги, відбувся великий бенкет. Зевс, бажаючи зробити цей вечір особливим, запросив своїх дочок, трьох грацій, щоб вони своєю присутністю прикрасили свято. Дівчата, одягнені в невагомий одяг, з`явилися серед богів і почали танцювати. Їхній танок був настільки граціозним і красивим, що всі присутні поринули в атмосферу радості та веселощів. Оскільки ця історія веде нас у світ давньогрецької міфології, то дизайнерці захотілося передати її самобутність і архаїку.
Силуетні форми — підкреслено легкі й невагомі, від приталених суконь з драпіруванням до більш об’ємних, що нагадують грецькі тоги та римські туніки. Кольори колекції також є відсиланнями до картин епохи Відродження — поєднання чорного, білого, коричневого із жовтим, рожевим та бірюзовим. У принтах та декорі вже традиційно Дар’я Донець використовує найрізноманітніші мушлі.
TAMAR KEBURIA
Колекція бренду Lucid Dreaming стала метафорою багаторівневої взаємодії між нормальністю та сюрреалізмом у сучасному світі. У ній дизайнерка використала виразні принти-ілюзії та складні техніки оригамі, щоб створити візуально захопливий наратив — щось, що перебуватиме поза межами звичного розуміння.
Колекція поділена на два взаємопов`язані тематичні блоки. «Ефемерні ілюзії» представили прозорі багатошарові образи з невагомих тканин, таких як шовк, органза та шифон. Вони створили мрійливий та позаземний настрій. Принти-ілюзії на цих тканинах заграли з візуальним сприйняттям, віддзеркалюючи невловиму природу істини. «Структурне оригамі» натомість запропонувало елементи плісе, які є втіленням трансформаційної сили простоти. Ці образи стали символами еволюції досвіду, де звичайне переростає в незвичайне.
PASKAL
У фольклорі та давніх віруваннях рослини наділяли характерними силами та значеннями. Деревій уособлював незалежність і дужість, а волошка використовувалася у дівочих ритуалах, щоб прикликати кохання та щасливий шлюб.
Досліджуючи 12 квітів з вінка, Юля Паскаль представила поетичну й цілісну колекцію, що є поєднанням її власного бачення та давніх візуальних елементів українського ДНК. Лінійка «XII» — це ода квітам українських степів, кримських гір та могутніх Карпат. Це відчуття сильного зв’язку зі своїм корінням, сили поколінь, природи та землі. Також це про бажання бути собою і проявляти свою автентичність, говорити сміливо і бути почутими.
NADYA DZYAK
Під час UFW бренд NADYA DZYAK представив нову колекцію SS25, під назвою Chromatic, присвячену природним феноменам Півдня України. Центральним джерелом натхнення для лінійки стали Рожеві озера та краєвиди Кінбурнської коси — унікальні ландшафти, які захоплюють переливами світла і кольорів, створюючи оптичні ілюзії. Їх бренд і намагався відтворити в дизайнах.
Лінійка представляє вже знакові для бренду прозорі сукні та блузи, зроблені з невагомих тканин в комбінації з фігурними плісованими елементами. Обʼємні волани різних відтінків рожевого у поєднанні з білим фоном виклалися у звивисті лінії, немов природні лінії Рожевих озер, окантованих білою сольовою піною. У новій колекції всі ці елементи контрастували з обʼємними силуетами бомберів зі спортивної сітки й жакетами оверсайз. Шорти й брюки з низькою посадкою та короткі кроп-топи з вирізами відіслали до естетики нульових. Таким чином, романтичні елементи одягу поєдналися зі спортивними деталями.