Подорож у минуле: історія сукні Palladio Dior, натхненої античною архітектурою

Легендарний винахід Джанфранко Ферре

Мода та мистецтво нероздільно пов’язані між собою. Часто дизайнери, надихаючись кінематографом, літературою, шедеврами видатних художників або ж величчю архітектурних споруд, створюють по-справжньому геніальні елементи гардероба, які миттєво отримують своє почесне місце на сторінках модної історії. До таких культових речей належить і сукня Palladio, змайстрована Джанфранко Ферре для Dior. 

@vintagefashionguild

Як виникла ідея створити сукню, які сенси в неї закладалися та чому навіть через кілька десятиліть ми продовжуємо згадувати про її дизайн — розповідаємо у нашій традиційній рубриці про легендарні речі всіх часів.

Дизайн сукні

Вперше сукня була представлена під час кутюрного показу Dior весна-літо — 1992. Після низки пістрявих образів з розкішними пишними спідницями й довгими накидками на подіум вийшла модель у доволі стриманому ансамблі. Однак саме він і привернув головну увагу публіки того вечора. 

Джанфранко Ферре запропонував своїм гостям поглянути на витончену сукню відтінку слонової кістки, що буквально нагадала силует грецької колони. Ліф вбрання був виконаний у вигляді капітелі із її деталізованими скульптурними елементами, які дизайнер спробував передати за допомогою вишивки, кристалів та інших декоративних прикрас. Спідниця ж, що спадала до низу одразу ж від лінії грудей, нагадувала фуст — ребристу основну частину колони. Необхідну фактуру в цьому випадку було досягнуто завдяки техніці плісирування. Окрім цього, нижню частину сукні доповнила дрібна бахрома, що додавала динаміки під час руху. 

X: @LunadimieleL

Головне джерело натхнення

Свою назву Palladio річ отримала не просто так. Джанфранко Ферре присвятив її італійському архітектору Андреа Палладіо — видатному майстру епохи Відродження, який прославився своїми гармонійними пропорціями та любов’ю до античних форм. Саме він став засновником палладіанства — оригінального напряму в архітектурі, що ґрунтувався на творчому переосмисленні спадщини Стародавньої Греції та Риму з їхніми прагненнями до балансу, симетрії та вишуканої простоти.

Палладіо часто використовував колони не лише як конструктивний елемент, а і як декоративний акцент, інтегруючи їх у площину стіни та перетворюючи на своєрідний рельєф. Ферре переосмислив цю ідею у тканині, втіливши архітектурну строгість і благородство в матеріалі, що стало органічним продовженням естетики Dior. Підкреслена симетрія, стрункі вертикалі та скульптурний підхід до пропорцій створили ефект, ніби подіум перетворився на залу античного палацу.


Реклама

Популярні матеріали

14 фільмів, які варто передивитися цієї осені


Що подивитися: 10 нових фільмів жовтня


9 найочікуваніших фільмів і серіалів жовтня на Netflix


Читайте також
Популярні матеріали