Оспівування краси жіночого тіла в творчості Ненсі Дожаки

Розповідає стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін

У часи бодипозитиву та глобальної тенденції на нормкор оспівувати красу тендітного тіла — річ доволі небезпечна. Ну а створювати одяг, що ніби й не існує на жіночій фігурі, демонструючи його принади, — це зовсім необачно. Проте її не спинила шалена популярність оверсайзу та естетики ugly. Не зраджуючи своїм дитячим мріям, вона почала створювати надзвичайні сукні, піднявши білизняну естетику на новий щабель.

Її ім’я — Ненсі Дожака.

Про історію становлення дизайнерки та її винятковий стиль у своїй колонці розповідає стиліст і fashion-колумніст Єгор Воронкін. 

Ненсі Дожака народилася у столиці Албанії — Тирані у 1993 році. Із самого дитинства дівчинка виявляла неабияку цікавість до малювання та конструювання одягу. І якщо другий талант Ненсі втілювала лише на своїх ляльках, то з малюванням усе було значно серйозніше. Побачивши талант доньки, батьки відправили її здобувати освіту вже з п’яти років.

Більшу частину малюнків юної дизайнерки складали зображення дівчат у неймовірно деталізованих сукнях, часом деконструктивних, а іноді абсолютно фантастичних за своєю будовою.

Чим старшою ставала дівчина, тим очевиднішими були її плани та бажання повʼязати своє життя з модою. Попри те, що батьки не підтримували прагнень доньки, йти проти її волі вони не наважились та підтримали переїзд Ненсі до Лондона, розуміючи, що в Албанії мода як індустрія загалом не існує.

У 2009 році вона вирушила до Великобританії, аби вступити до видатної академії мистецтв та дизайну Central Saint Martins. Проте одразу потрапити до славетного закладу Ненсі не вдалося через надто юний вік, а тому вона вступила до школи-інтернату Concord College у Шрусбері.

Під час навчання Дожака продовжила займатися малюванням і ґрунтовніше починала вивчати принципи та основи конструювання одягу. Закінчивши коледж, Ненсі подала документи до Saint Martins і вступила на факультет дизайну жіночого одягу.

Під час навчання куратор помітив її хист до конструювання білизни та запропонував приділити левову частку занять саме цій дисципліні. За рік Ненсі отримала ступінь бакалавра за спеціальністю «жіноча білизна», а ще за рік — ступінь магістра з шиття жіночого одягу.

Кендалл Дженнер у Nensi Dojaka

«Моя зацікавленість модою з’являлася повільно та природно. У юності я захоплювалася малюванням. Пізніше — конструюванням спідньої білизни, а також численними модними дослідженням та експериментами. Отримуючи свій ступінь магістра, я почала формувати початкову естетику власного бренду, яка набула розвитку протягом моїх останніх творчих років», — розповіла Ненсі Дожака.

Випускна колекція дизайнерки, що складалася з деконструйованих суконь, зроблених із декількох шарів різних типів прозорих тканин, привернула увагу канадського рітейлера Ssense. За його підтримки та перших інвестицій Ненсі Дожака наважилася на створення власної марки — Nensi Dojaka.

«Працюючи над дипломною роботою, я вивчала журнали 90-х років, тому що мені подобається той одяг і та естетика життя. Є в цьому щось грубе та романтичне водночас, і  я б хотіла це повернути».

Уже за рік після закінчення університету Дожака дебютувала з власним брендом у рамках сезону Fall/Winter 2020 на Тижні моди в Лондоні. Ненсі стала одним із п’яти дизайнерів, відібраних некомерційною організацією Fashion East на чолі з Лулу Кеннеді, «хрещеним батьком» Джонатана Андерсона та Кіма Джонса, що допоміг розпочати їхні карʼєри. Колекція Дожаки отримала захоплені відгуки від колег по цеху та преси.

  • FW20
    FW20
  • FW20
    FW20
  • FW20
    FW20
  • FW20
    FW20
  • FW20
    FW20

Для стилю Ненсі характерне поєднання ніжних текстур та геометричних вирізів, її роботи чуттєві та ніжні, а головна роль відведена красі та сексуальності тіла.

Але, попри те, що її вбрання загострюють увагу на жіночій фігурі, естетика Дожаки спрямована на практичність, а не на гіперсексуальність. Обтислі деталі врівноважуються безліччю асиметричних шарів тканини. У такий спосіб дизайнерка зберігає ефект прозорості, не оголюючи при цьому тіло.

«Я хочу створювати речі, позбавлені надмірної сексуалізації одягу, та захищати жінку від будь-яких асоціацій із вульгарністю. Я хочу, щоб жінка в одязі Nenci Dojaka була спокусливою, сміливою, але й недоторканною».

У 2021 році Ненсі Дожака отримала одразу дві почесні премії у галузі моди: премію Фонду Британської ради моди для дизайнерів-початківців і премію LVMH, яку раніше вручали Саймону Порт Жакмюсу, Марін Серре та Грейс Вейлс Бонер.

Отримані кошти дозволили дизайнерці розширити свою команду та перенести виробництво з Великобританії до Італії. Це істотно скоротило строки виробництва товарів і дозволило значно підвищити якість продукту.

Завдяки інформаційній підтримці LVMH про бренд Nenci Dojaka заговорили на широкий загал. Її речі почали зʼявлятися на сторінках модного глянцю, а трохи згодом — і на червоних доріжках.

Одним з таких виходів стала поява Белли Хадід в образі від Дожаки на червоній доріжці MTV VMA 2020. Її образ був визнаний одним з найстильніших, а бренд Ненсі офіційно ввійшов до топлиста стилістів зірок.

Продажі колекції SS23 зросли на 127 відсотків порівняно з минулим сезоном, кількість ритейлерів, що співпрацюють з Nenci Dojaka, збільшилася з 59 до 90. Минулого року дизайнерка випустила весільну колекцію з 24 предметів для Mytheresa.

  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23
  • FW23
    FW23

«Ми завжди шукаємо, що сподобається більш нетрадиційній модній нареченій або комусь, хто шукає інший погляд на весільну подію. Тому коли ми побачили сукні Ненсі, ми подумали: "Це приголомшливо"», — прокоментували в Mytheresa.

Сьогодні Ненсі Дожака працює над розширенням асортименту бренду та вже у майбутньому сезоні планує доповнити його більшою кількістю верхнього одягу, сумками та власним взуттям.

«Нам постійно доводиться нагадувати про себе людям, придумувати щось нове, тому що великі будинки моди роблять надзвичайно багато, і просто не залишають місця для менших брендів. Реальність жорстока. У мене не раз були емоційні злети та падіння. Це дуже складно — поєднувати комерційний бік роботи та творчий. Цифри займають так багато часу, і хоча й мимохіть, але компрометують творчий бік моєї роботи. Вже й не пам’ятаю, коли востаннє лягала спати не думаючи про бізнес».


Реклама

Популярні матеріали

«Я часто питала, за що мені ця втрата. А потім зрозуміла: війна не...


Український суперфуд: 5 корисних страв із буряка


Найстильніші сумки для літньої пори в новій колекції HARVEST...


Читайте також
Стиль життя / Блог стиль життя

Бердвотчинг: що це таке і де його шукати

Популярні матеріали