Його назва — гра слів, що, з одного боку, означає «друг» французькою, а з іншого — ініціали засновника. За короткий термін цей бренд став уособленням легкості та невимушеної паризької елегантності. Сьогодні його впізнавана айдентика відома навіть тим, хто не цікавиться модою. А все завдяки неймовірному маркетингу та співпраці з культовим серіалом «Емілі в Парижі».
Його філософія — створювати одяг для життя, а не для модних журналів. Це історія AMI by Alexandre Mattiussi.
Александре Маттюсьї народився 1980 року в Лез-Лілі, передмісті Парижа. З дитинства хлопець любив спостерігати за людьми, їхньою жестикуляцією, одягом та настроєм, що передавався через нього.
Сім’я Маттюсьї не була пов’язана з модою: батько працював у компанії, яка виготовляла автомобілі, а мати — на пошті. Проте з ранніх років Александре відчув потяг до світу fashion.
Після закінчення школи Маттюсьї вступив до Duperrе Fashion Design School у Парижі — престижного коледжу, який випустив чимало французьких дизайнерів. 2000 року після здобуття диплома він потрапив на стажування в дім Christian Dior, де вивчав технічні тонкощі пошиття чоловічого одягу під керівництвом Еді Слімана. Далі Александре перейшов до Givenchy, а трохи згодом до Marc Jacobs, де очолив створення чоловічих колекцій.
Незважаючи на хороші відгуки про свою роботу, співпраця з конгломератом не приносила Маттюсьї задоволення. «Я робив одяг, який ніколи б не зміг собі дозволити», — зізнавався він.
«Я відчував відірваність від реальності — від справжніх людей і справжнього життя».
Тому 2011 року Маттюсьї вирішив заснувати власний бренд і назвати його AMI.
Його метою було створювати доступний одяг, який має стильний вигляд, але водночас не кричить про моду. Аби кожен, хто його носить, міг бути собою — невимушеним, щирим та стильним без зусиль.
AMI — це паризький настрій. Зручні жакети, ідеальні пальта, вивірені сорочки, «розслаблені» брюки і той самий шарм, який ні з чим не сплутаєш.
Логотипом бренду стало червоне серце з літерою A — AMI de Coeur («друг від серця»). Це не просто символ, це автограф Александре в листах до друзів та частина його душі, вкладена в кожну річ.
Першу ж колекцію бренду повністю викупив універмаг Barneys New York, що стало миттєвим підтвердженням: бренд потрапив у фокус модних впливовців.
Усього за кілька років марка стала улюбленцем редакторів моди, стилістів і звичайних людей.
А покази AMI стали сценами з повсякденного життя.
Так, колекцію SS`2012 демонстрували в кафе, а FW`2013 показали на імпровізованій станції метро, де замість моделей були звичайні користувачі.
SS`2012
FW`2013
Того ж року Маттюсьї отримав премію ANDAM, що відкрила шлях до міжнародного визнання.
Далі — відкриття першого флагманського бутика в Парижі, а згодом — Лондоні, Токіо, Нью-Йорку.
Навесні 2014-го AMI провів показ у Palais de Tokyo, де створив казкову атмосферу з імітацією хуртовини. Показ став найобговорюванішим на Паризькому тижні моди, а AMI здобув нових прихильників та розширив ритейлерську мережу.
FW` 2014/2015
2017 року бренд розширив глобальне визнання: GQ обрав AMI серед найкращих брендів чоловічого одягу. Того ж року світ побачила капсула AMI x GAP, яка розлетілася світом за декілька годин. Люди стояли в чергах з ночі, аби першими потрапити до магазинів GAP.
AMI x GAP
Хоча Маттюсьї довго стверджував, що хоче створювати виключно чоловічий одяг, 2018 року він запустив першу жіночу колекцію.
FW` 2018/2019
FW` 2018/2019
Показ проходив на даху, стилізованому під паризькі мансарди, а серед моделей були люди різного віку, комплекції та етнічного походження. Інклюзивність стала не просто фішкою показів AMI, а й філософією бренду.
«Я роблю цю роботу лише з однієї причини: щоби бачити свій одяг на вулицях», — зазначав дизайнер.
SS`2023
Після гучного успіху колаборації з GAP AMI продовжує активно експериментувати в цьому напрямі, створюючи більш бюджетні варіанти своїх культових речей, аби кожен зміг стати частиною родини AMI.
У наступні роки світ побачили співпраці з Puma, Eastpak, K-Way, Smileyworld, Westbrook Studios та Moncler.
Попри шалений успіх Александре залишається вірним собі. Він не женеться за хайпом, не створює шоку. Його мета — дати людям комфорт, стиль і відчуття, що вони мають добрий вигляд, бо залишаються собою.
FW` 2022/2023
У лініях одягу переважають унісекс, акцент на текстурах і крої, а також — всесвітньо впізнаваний логотип «Ami de Coeur» — червоне серце над буквою А. Це не просто символ — це ідея спільноти, відкритості, любові й людяності.
SS`2024
SS`2024
SS`2024
Як зазначає дизайнер: «Я не створюю тренди — я одягаю людей на щодень. AMI — це бренд не для глянцю, а для життя».
FW` 2025/2026