Головний дебют року: розглядаємо першу чоловічу колекцію Джонатана Андерсона для Dior

Мікс фірмового стилю дизайнера та класики модного дому

З усіх представників модної індустрії, що цього сезону презентують свої лінійки на тижнях чоловічої моди, найбільша увага публіки, безперечно, прикута до Dior. А все тому, що з показом своєї нової колекції у ролі креативного директора бренду дебютує Джонатан Андерсон. 

За понад десятиріччя роботи в Loewe він здобув славу майстра, який уміє тонко грати з силуетами, матеріалами, кроєм і сенсами, закладеними в кожну річ. Тепер дизайнер націлився трансформувати Dior, надавши йому нове дихання та переосмисливши спадщину бренду через власну призму. Що з цього вийшло? Розбираємо далі. 

Андерсон — нове обличчя Dior 

Повернімося до головних змін, які сколихнули модну індустрію останніми місяцями. У січні цього року Dior залишив Кім Джонс — креативний директор чоловічої лінії. Його фінальна колекція була стриманою, але елегантною, з численними відсиланнями до архівів самого Крістіана Діора. Вона отримала схвальні відгуки й стала гідним завершенням його етапу в бренді. Інтрига довкола того, хто замінить дизайнера, протрималася недовго. Вже у квітні модна індустрія заговорила про Джонатана Андерсона — після 11 років, проведених у Loewe, він залишив бренд, аби розпочати новий розділ у своїй кар’єрі. Дизайнер, який прославився здатністю сміливо й інтелектуально працювати з формою, матеріалами й символами, офіційно став новим обличчям Dior.

Згодом стало відомо й про ще одну гучну зміну: модний дім покинула Марія Грація К’юрі — креативна директорка жіночих та кутюрних ліній. Тож Андерсон очолив Dior повністю — від чоловічих силуетів до високої моди (вперше з часів заснування бренду!). Перед ним постало надскладне, але винятково цікаве завдання: не лише продовжити спадщину бренду, а й переосмислити її через власне бачення, задавши новий вектор розвитку для всіх напрямів модного дому.

Що стало головним натхненням нової лінійки

Почати з чоловічої лінії для Андерсона — логічний і водночас символічний крок. Саме з неї у 2008-му він запустив власний бренд JW Anderson, саме з неї почав у Loewe. «Я — людина звичок. І трохи забобонний. Як і сам Діор», — зізнався дизайнер виданню WWD.

До свого мудборду, опублікованому незадовго до показу колекції, Джонатан додав кілька символічних світлин. Перш за все — портрети Жана-Мішеля Баскія та Лі Радзівілл, зроблені Енді Ворголом у 1970-х — 1980-х роках.

«Починаючи свою подорож, я постійно повертався до цих фотографій Баскія та Радзівілл, які для мене є втіленням стилю», — розповів дизайнер. 

Окрім цього, Андерсон представив нову версію культової сумки Book Tote — з обкладинкою першого видання «Дракули» Брема Стокера 1897 року. Жест, у якому змішалися літературні алюзії, візуальна іронія та повага до культури. 

Загалом під час підготовки Андерсона зацікавили не лише форми та окремі дизайни, а й ціла система, яку будував сам Крістіан Діор. Спільно з декоратором Віктором Гранп’єром дизайнер створив естетику, що вийшла далеко за межі подіуму: сірий і рожевий як фірмові кольори, оформлення бутиків і флаконів парфумів Miss Dior — усе це стало частиною впізнаваного коду.

Ця увага до деталей і вміння працювати з атмосферою захопила Андерсона. У процесі створення першого шоу він вивчив колекцію з 23 камзолів XVIII століття й відтворив кілька з них спеціально для показу. У цьому — шана не лише історії, а й можливостям ательє haute couture Dior. «Мене вразило, що дехто з клієнтів досі замовляє образи з 50-х — і ми продовжуємо їх створювати. Це і є справжня сила бренду», — прокоментував дизайнер. 

Якою побачили колекцію глядачі

Після традиційних дизайнів Андерсона у Loewe, до яких ми звикли упродовж останніх років, було особливо цікаво дізнатися, чи залишиться він вірним собі й чи перенесе весь креатив і любов до експериментів у Dior. Якщо коротко, то винятковий стиль дизайнера постав незмінним. Скульптурні силуети, складні ігри з пропорціями та деконструйованими деталями, оверсайз-форми — усі елементи фірмової естетики Джонатана переплелися з класикою модного дому.

Так, у результаті перед нами постала колекція, що увібрала в себе всю гаму контрастів. З одного боку, стилізації з яскравими різноколірними жакетами, доповненими флористичною вишивкою, цупкими фраками із золотим окантуванням, класичними тренчами й принтованими кейпами. З іншого — вільні силуети джинсів, мішкуваті шорти-карго, смугасті піжамні комплекти й трикотажні джемпери в насичених відтінках. Подеколи ці елементи навіть перетиналися в межах одного образу, демонструючи характерну стилістику Андерсона й створюючи настрій оновленого Dior.


Реклама

Популярні матеріали

Дивимося на Кілліана Мерфі в ролі директора школи для нового фільму...


5 альтернатив джинсовим шортам, які варто додати до свого...


Які курорти обиратимуть українці цього літа: 5 нових варіантів за...


Читайте також
Популярні матеріали