З усіх представників модної індустрії, що цього сезону презентують свої лінійки на тижнях чоловічої моди, найбільша увага публіки, безперечно, прикута до Dior. А все тому, що з показом своєї нової колекції у ролі креативного директора бренду дебютує Джонатан Андерсон.
За понад десятиріччя роботи в Loewe він здобув славу майстра, який уміє тонко грати з силуетами, матеріалами, кроєм і сенсами, закладеними в кожну річ. Тепер дизайнер націлився трансформувати Dior, надавши йому нове дихання та переосмисливши спадщину бренду через власну призму. Що з цього вийшло? Розбираємо далі.
Андерсон — нове обличчя Dior
Повернімося до головних змін, які сколихнули модну індустрію останніми місяцями. У січні цього року Dior залишив Кім Джонс — креативний директор чоловічої лінії. Його фінальна колекція була стриманою, але елегантною, з численними відсиланнями до архівів самого Крістіана Діора. Вона отримала схвальні відгуки й стала гідним завершенням його етапу в бренді. Інтрига довкола того, хто замінить дизайнера, протрималася недовго. Вже у квітні модна індустрія заговорила про Джонатана Андерсона — після 11 років, проведених у Loewe, він залишив бренд, аби розпочати новий розділ у своїй кар’єрі. Дизайнер, який прославився здатністю сміливо й інтелектуально працювати з формою, матеріалами й символами, офіційно став новим обличчям Dior.
Згодом стало відомо й про ще одну гучну зміну: модний дім покинула Марія Грація К’юрі — креативна директорка жіночих та кутюрних ліній. Тож Андерсон очолив Dior повністю — від чоловічих силуетів до високої моди (вперше з часів заснування бренду!). Перед ним постало надскладне, але винятково цікаве завдання: не лише продовжити спадщину бренду, а й переосмислити її через власне бачення, задавши новий вектор розвитку для всіх напрямів модного дому.
Що стало головним натхненням нової лінійки
Почати з чоловічої лінії для Андерсона — логічний і водночас символічний крок. Саме з неї у 2008-му він запустив власний бренд JW Anderson, саме з неї почав у Loewe. «Я — людина звичок. І трохи забобонний. Як і сам Діор», — зізнався дизайнер виданню WWD.
До свого мудборду, опублікованому незадовго до показу колекції, Джонатан додав кілька символічних світлин. Перш за все — портрети Жана-Мішеля Баскія та Лі Радзівілл, зроблені Енді Ворголом у 1970-х — 1980-х роках.
«Починаючи свою подорож, я постійно повертався до цих фотографій Баскія та Радзівілл, які для мене є втіленням стилю», — розповів дизайнер.
Окрім цього, Андерсон представив нову версію культової сумки Book Tote — з обкладинкою першого видання «Дракули» Брема Стокера 1897 року. Жест, у якому змішалися літературні алюзії, візуальна іронія та повага до культури.
Загалом під час підготовки Андерсона зацікавили не лише форми та окремі дизайни, а й ціла система, яку будував сам Крістіан Діор. Спільно з декоратором Віктором Гранп’єром дизайнер створив естетику, що вийшла далеко за межі подіуму: сірий і рожевий як фірмові кольори, оформлення бутиків і флаконів парфумів Miss Dior — усе це стало частиною впізнаваного коду.
Ця увага до деталей і вміння працювати з атмосферою захопила Андерсона. У процесі створення першого шоу він вивчив колекцію з 23 камзолів XVIII століття й відтворив кілька з них спеціально для показу. У цьому — шана не лише історії, а й можливостям ательє haute couture Dior. «Мене вразило, що дехто з клієнтів досі замовляє образи з 50-х — і ми продовжуємо їх створювати. Це і є справжня сила бренду», — прокоментував дизайнер.
Якою побачили колекцію глядачі
Після традиційних дизайнів Андерсона у Loewe, до яких ми звикли упродовж останніх років, було особливо цікаво дізнатися, чи залишиться він вірним собі й чи перенесе весь креатив і любов до експериментів у Dior. Якщо коротко, то винятковий стиль дизайнера постав незмінним. Скульптурні силуети, складні ігри з пропорціями та деконструйованими деталями, оверсайз-форми — усі елементи фірмової естетики Джонатана переплелися з класикою модного дому.
Так, у результаті перед нами постала колекція, що увібрала в себе всю гаму контрастів. З одного боку, стилізації з яскравими різноколірними жакетами, доповненими флористичною вишивкою, цупкими фраками із золотим окантуванням, класичними тренчами й принтованими кейпами. З іншого — вільні силуети джинсів, мішкуваті шорти-карго, смугасті піжамні комплекти й трикотажні джемпери в насичених відтінках. Подеколи ці елементи навіть перетиналися в межах одного образу, демонструючи характерну стилістику Андерсона й створюючи настрій оновленого Dior.