Добрі справи гріють серця не тільки тих, кому вони адресовані, а й тих, хто їх робить. І не виключено, що в другому випадку «зігрівальний» ефект може бути навіть сильнішим та глибшим.
«Відчуй свою теплу кров і поділися нею» — пропонує проєкт «Теплокровні» від ПУМБ та Mastercard, реалізований спільно з ДонорUA та ГО «Агенти крові». Це пересувний донорський хаб для комфортної та безпечної здачі крові, який подорожуватиме Україною і популяризуватиме культуру донорства.
Першою зупинкою хабу стала Контрактова площа в Києві. З 22 по 24 серпня всі охочі після попередньої реєстрації могли здати кров для поранених захисників, захисниць та цивільних.
Донацію відвідали почесні донори, реципієнти, парамедики, представники медіа та зіркові гості, серед яких Почесний донор Юрій Осоченко, актори Назар Грабар і Антоніна Хижняк, комік Марк Куцевалов, інфлюенсер Андрій Черепущак (Галицька діва), фотограф Костянтин Ліберов, фітнес-тренерка Марина Боржемська та інші.
Підсумкові цифри вражають: 172 донори здали 77,4 літра крові — цього достатньо, аби потенційно врятувати 516 життів. Також 182 відвідувачі хабу визначили свою групу крові, що особливо важливо під час війни, адже ці знання можуть врятувати життя в критичний момент.
Як працює хаб
На другому поверсі автобуса розташована сучасна станція для донації крові: після реєстрації потенційні донори здають лабораторні аналізи та отримують консультацію лікаря. Усе відбувається в дружній атмосфері під супроводом професійної медичної команди.
Найближчим часом перший поверх стане освітнім простором, де відвідувачі матимуть змогу більше дізнатися про донорство. Завдяки такому формату «Теплокровні» сприятимуть розвитку та популяризації культури донорства в Україні.
Що кажуть ідеологи проєкту
Ідея проєкту надихає та безапеляційно мотивує. Аби краще відчути проєкт і зануритися у його залаштунки, редакція ELLE.UA поспілкувалася з організаторами соціальної ініціативи. Ми поговорили з директоркою з маркетингу Mastercard в Україні та Молдові Наталією Байдалою, маркетинг-директоркою ПУМБ Ксенією Сікорською та Group Account Director рекламної агенції Adsapience Альоною Кошук (проєкт створено спільно з агенцією).
Пряма мова Наталії Байдали:
«Ми в Mastercard віримо, що, об’єднавши зусилля, завжди можна створити щось більше – заради допомоги тим, хто цього особливо потребує. Ми раді спільно з партнерами реалізовувати проєкти, які справді змінюють життя людей. І саме таким є наш спільний проєкт з ПУМБ — «Теплокровні», який покликаний популяризувати культуру донорства і зробити процес здачі крові дружнім та по-справжньому теплим.
Віримо, що такий проєкт критично важливий, адже потреба в донорській крові сьогодні висока, як ніколи.
Ми вдячні кожному, хто вже долучився до ініціативи та завітав до нашого пересувного донорського хабу. Це ті дії, які рятують життя і ще раз засвідчують потужну силу єднання українців заради допомоги».
Пряма мова Ксенії Сікорської:
«ПУМБ зайшов на територію донорства у 2022 році, коли з повномасштабною війною запит на це значно зріс. Все склалося дуже гармонійно, і тут навіть прослідковується певна аналогія: якщо донорство — це про кровоносну систему організму, то банк — про функціонування фінансових потоків держави. До того ж колір ПУМБу червоний, тож метч відбувся практично відразу.
В темі донорства багато бар’єрів, бо це може видаватися складним, вимагати часу і якоїсь бюрократії, тому ми прагнемо максимально спростити всі процеси. Щоб людина, окрім онлайн-реєстрації та врахування вимог, на які варто зважати при підготовці, більше ні про що не турбувалася і почувалася комфортно під час донації.
Також ми поставили перед собою і більш глобальну задачу — розвивати й популяризувати культуру донорства, щоб в Україні, як і в європейських країнах, це з часом стало абсолютною нормою. Наші співробітники теж хочуть бути амбасадорами цієї ініціативи, для них це важливо. Наш CEO (Голова правління ПУМБ Сергій Черненко. — Ред.) так само здає кров, демонструючи своїм прикладом, що це те, у що ми дійсно віримо і що ми робимо від серця.
Україна прагне миру, та з урахуванням усіх обставин ми, як і Ізраїль, маємо бути готові завжди і до всього. Частина цієї готовності — розуміння того, що донорство є такою ж зброєю, за яку ми всі за потреби маємо взятися. І зараз саме той час».
Пряма мова Альони Кошук:
«Все почалося зі спільного проєкту з ПУМБ — благодійного мерчу та проєкту «Ми однієї крові», через який ми донатили на доставку крові в гарячі точки та постійно підтримуємо забезпечення засобами тактичної медицини ГО «Агенти крові», а також обладнанням для парамедиків-госпітальєрів. Для Adsapience це не просто проєкт — це справжня місія.
З часом ідея виросла до мультисенсорного руху, що розвінчує міфи і страхи донорства, які відштовхують людей від здачі крові. Особливо це важливо під час війни, адже донорство — життєво необхідний напрям.
Щоб зробити процес відкритим і комфортним, разом із партнерами ми створили мобільний хаб «Теплокровні», що зовсім не схожий на лікарню: медики в яскравих червоних футболках, тепла атмосфера і дружній настрій. Ретельний інструктаж і комфортна співпраця з медиками допомагають налагодити справжній контакт із донорами та подарувати їм позитивний досвід.
Для команди Adsapience це не просто кампанія — це серце і душа, які ми вкладаємо в кожен крок, щоб донорство стало частиною культури України».
Що далі
Пересувний донорський хаб «Теплокровні» вирушає в подорож. Наступна зупинка — Київ, зареєструватися на донацію можна на 6 вересня та 7 вересня. Графік зупинок постійно оновлюватиметься на сайті teplokrovni.com.ua.
Для тих, хто хоче підтримати ініціативу, але не може здати кров, ПУМБ і Mastercard підготували лімітовану лінійку мерчу «Теплокровні» в межах проєкту «Ми однієї крові». 50% коштів з продажу мерчу буде перераховано до ГО «Агенти крові» на закупівлю засобів тактичної медицини.