Як створювалися образи Jerry Heil та alyona alyona для Євробачення: ексклюзивне інтерв’ю з художницею з костюмів

Про виготовлення костюмів і роботу з Таню Муіньо

Уже незабаром погляди мільйонів українців в усьому світі будуть звернені до фіналу Євробачення-2024, у якому наші учасниці Jerry Heil та alyona alyona змагатимуться за перемогу. Робота, яку українська команда здійснила над виступом, була надзвичайно клопіткою — починаючи від допрацювання вокалу й закінчуючи декораціями та, безперечно, костюмами. Образи виконавиць створювалися близько двох місяців, і до цієї справи було залучено чимало вітчизняних брендів. Про процес виготовлення костюмів, їхні сенси та роботу з Таню Муіньо розповіла ELLE художниця з костюмів Маргарита Шекель. 

Про ідею створення костюмів

Сама пісня диктувала нам образи, і в голові з’являлися картинки, як усе виглядатиме. Так, до прикладу, було створено плече для Яни після того, як ми почули в пісні фразу «Світ на її плечах». 

Я взагалі люблю працювати на контрастах. Якщо ми спершу подумали про образ мавки, подібно до якого хотіла виглядати Jerry, сукню, що розлітається від подиху вітру, то треба було це все збалансувати, підсилити залізним плечем. До того ж у Яни в деяких месенджерах нікнейм звучить на кшталт «охоронця Києва». Я йшла Майданом Незалежності, подивилася на нашого Архангела Михаїла й подумала, що це те, що нам потрібно. Проте з плечем були питання, бо таку залізну деталь не вдягають на шкіру, а лише на одяг. Це збруя, тому ми робили дуже багато спроб, щоб створити його максимально зручним. Звісно, воно досі натирає, неможливо зробити повністю зручним залізо. Але якщо на початку Яна дуже часто говорила про те, що плече заважає, то зараз вона навіть може в ньому спати. 

З Альоною була інша ситуація, бо спочатку ми звернули зовсім не туди. Вона наголошувала, що хоче бачити більше репу, і тому ми зробили варіант із подовженим бомбером. Однак потім зрозуміли, що треба сильніший образ. 

Коли ми створюємо якийсь креативний бриф, то ставимо собі ключові слова, на яких тримається стиль, графіка, світло й загалом увесь виступ. У нашому випадку це були: women’s strenght (сила жінок), resilience (протистояння, стійкість) та unity (єдність). Коли ми розглядали якісь варіанти, то завжди думали, чи відповідає образ ключовим словам. Бомбер у такому випадку не годився, тому ми зібрали Альоні сильний образ із кімоно. 

Ми домовилися з самого початку, що у нас не буде чіткого референсу до українського стрия. Не тому, що нам це не подобається. Мені здається, що ми завжди дуже голосно говоримо про наші національні особливості. Однак зараз на меті було створити конкурентний продукт для того, щоб це виглядало релевантно часу й показало нас з іншого боку: як прогресивних, відкритих і таких, що з повагою ставляться до інших культур, не замикаються лише на своїй. Таким чином ми прийшли до костюма Альони. До кімоно додали кольчугу, і зараз це багатошаровий та надзвичайно цікавий образ. Ми зробили його, використовуючи різні текстури — сяйливу й матову, — знову ж таки, для контрасту. Контраст чудово працює з підсвідомістю глядача. 

Про референси

Я завжди дивлюся архіви різних дизайнерів, зокрема своїх улюблених. Також ми постійно спілкуємося з Таню про те, яке завдання потім буде у сукні чи костюму, які створюємо. 

Зараз основою був великий масив матеріалів. Дівчата теж надсилали власні варіанти. У нас було дуже багато мудбордів, серед яких — навіть картинки Ромео та Джульєтти. Це те, що надихало мене та режисерку. 

Про співпрацю з Таню Муіньо

Я дуже давно співпрацюю з Таню, ще до її появи на голлівудських обріях. Тож це не перша наша колаборація. У нас алгоритм роботи вже вироблений: спочатку ми слухаємо саму композицію, розбираємо її, розмовляємо про сенси в пісні, тому що для нас дуже важливо підкреслити гармонію образів і слів. У Таню фантастично працює візуал, вона робить мудборди, відразу щось додає та відкидає. Так, уже від образу формується графіка й іноді навіть створюється сюжет, як було в нашому випадку. 

Ми постійно розмовляли про те, що ж варто додати. Спочатку було багато ідей зі спецефектами. Ми навіть хотіли підкласти невеликі вибухові пакети з фарбою під одяг, щоб у якийсь кульмінаційний момент у Jerry Heil сукня пофарбувалася в інший колір. Проте, по-перше, це дуже важко зробити на арені, а по-друге, Яна достатньо тендітна, і не хотілося її відвертати від найголовнішого — співу. 

З Таню ми одразу зрозуміли, що потрібно додати Jerry Heil ще волосся. Ми фанати образу Белли з «Бідолашних створінь», і після перегляду зідзвонилися та погодилися, що було б цікаво зробити довшу зачіску. Також думали про те, щоб у процесі виступу волосся росло. Проте це було важко технічно, і ми не могли покладатися на те, що від нас не залежить. 

Таню поділилася, що хотіла б, щоб усе розліталося. Тож ми вирішили виготовити сукню не прямого крою, а косого — тобто вийшло не три метри тканини, як зазвичай потрібно для такої моделі, а двадцять. 

З режисеркою нам цього разу було дуже легко працювати. Важче справа йшла з підрядниками, які були в Києві та Одесі, а тоді, під час підготовки до номера, ці міста зазнавали сильних обстрілів. Тому нам необхідно було між усім маневрувати. Таню взагалі молодець, адже, навіть попри завантаженість, вона вкладала багато сил в роботу. У неї якраз тоді було створення доволі складного кліпу Дуа Ліпи. Вона знімала, а потім бігла в маленьку кімнату, щоб зателефонувати та обговорити з нами деталі виступу. 

Про дизайнерів і бренди, які долучилися до створення образів

Образи для основного виступу створювали Luvi — дует дизайнерок Вікторії та Людмили, корифейок українського шоубізнесу. Мені здається, що стільки, скільки вони працювали з великими сценами, не працював ніхто. Тож дівчата чудово знаються на кроях і роботі зі світлом, що найголовніше. Адже фотозйомка — це одна справа, а інша — розуміти, як образи виглядатимуть у світлі прожекторів. Ми дуже довго підбирали тканини, постійно думаючи про вигляд на сцені. Наша команда тоді знала, що світло буде помаранчеве та біле, тому гралися вже з цим. Luvi пішли нам назустріч. Вони виділили для цього близько двох місяців. Я, як на роботу, щодня до них приїздила, ми все відбирали, драпірували. 

Також цікава історія сталася з підготовкою костюмів до євровечірок у Мадриді та Амстердамі, на яких учасники дають інтерв’ю та підносять важливі меседжі. У нас було дуже мало часу, залишалося буквально три дні до від’їзду дівчат. Ми звернулися до Ельвіри Гасанової, дизайнерки та креативної директорки Gasanova. Не знаю, яким чином, але команда бренду виготовила чотири потужних образи за вихідні, не маючи навіть постійного доступу до замірів виконавиць, адже Альона, наприклад, мусила бути в іншому місті в той час. 

Про важкі деталі на костюмах

Ми надзвичайно хвилювалися, що важкі деталі костюмів заважатимуть під час виступу. Однак довгий час працювали з виконавицями психологічно. Як я вже казала, ми одразу розуміли, що потрібно використати в образі Альони кольчугу, але наша команда не знала, якою буде її довжина. На реп-частині співачка трохи нахиляється до сцени, тому ми ще хвилювалися, щоб не пошарпати саму її поверхню. Перед від’їздом я зрозуміла, що кольчуга доволі коротка, тому попросила Хелен Романову доточити декілька сантиметрів. Так, у фінальному варіанті вона стала важити рівно три кілограми. 

Взагалі кольчуга виготовлена з 10 000 кілець. Так багато часу пішло на костюми, бо все зроблено власноруч з багатьма деталями. 

Про образ із ключами на червоній доріжці

Образ із ключами також був містикою, як і багато чого в нашій історії. Ми знали заздалегідь, що у дівчат буде фандрейзинг, і розуміли, що треба додати якийсь символ. Я тоді переглядала TikTok і побачила відео, де на долоні лежали ключі, а на фоні був зруйнований будинок. Позаду також напис: «Я цими ключами ніколи не зможу скористуватися». Надзвичайно сильний меседж. Ми подумали, що якщо дівчата підтримуватимуть відбудову, то доречно буде використати символ ключів. В історії школи, на відновлення якої збирали кошти, також фігурували ці деталі, тому все дуже цікаво поєдналося. З ідеєю ми підійшли до Лілії Літковської, яка відтворила це в костюмах для червоної доріжки.

Про останній кадр 

Джанні, стиліст Альони та Яни: Фінальний кадр — це безпосередньо робота моїх рук. Спочатку нам надійшов бриф, що потрібно зібрати 10 жінок, потім — 15, далі — 20, і в кінці вже виявилося, що 30. Це був складний момент, адже терміни вже горіли. Ми не складали образи 20 днів, готувалися, спілкувалися. Потрібно було робити вже, негайно і на вчора. Сама зйомка була надзвичайно важкою, бо створювали ми цей маленький кадр доволі довго та ще й у холодному павільйоні.

Я пишаюся тим, які в Україні є бренди, тому що майже всі дали фідбек і відповіли, що готові співпрацювати, готові представляти країну з гордістю. Зібрався одяг максимально швидко. 

Ми намагалися підібрати ті бренди, які підійдуть нам за колірною гамою, співзвучною з концертними образами Альони та Яни. Нам допомогли такі бренди, як TG Botanical, U SO NICE, Muse Garden, the COAT, T.Mosca, Gunia Project та unmere.


Реклама

Популярні матеріали

Пампухи до Різдва: готуємо традиційну українську страву


Новорічний френч: трендовий святковий манікюр


Це база: чорні пуховики, які ніколи не вийдуть з моди


Читайте також
Популярні матеріали