Гарячий сезон весіль завершується, проте тренди, які він приніс, залишатимуться актуальними й наступного року. Чим відрізнялися святкування цього сезону і які побажання молодят організатори чули найчастіше? Ми спитали про це у ведучого заходів преміумсегмента Мішеля Сайкалі, що проводив весілля інфлюенсерки Дарії Квіткової, футболіста Дениса Попова та інших відомих людей.
Що змінилося в проведенні весіль з початком повномасштабної війни?
Раніше більшість весільних подій проводилися російською мовою. Зараз тенденція на 100% українську. Запити різні, але українська — це must have.
Відносно нова, але вже поширена практика — це інтеграція хвилин пам’яті або ж привітальних акцентів на гостей, які спеціально приїжджають на весілля з фронту. Додались і благодійні аукціони.
Щодо доречності проведення весіль... Був класний кейс у Дніпрі: тата нареченої відпустили з фронту на два дні. Він вивів дочку до вівтаря, ми провели церемонію, а там була локація з басейном. Уже після свого першого тосту на святі тато нареченої стрибнув у басейн. Він сказав, що варто святкувати життя, — і пізніше гості теж приєдналися до нього.
Як змінився класичний сценарій весілля? Які креативні фішки цього сезону вам запамʼяталися найбільше?
Насправді відхід від церемоніальних стандартів — це мій стиль роботи, і я додавав у великій кількості креативні фішки ще до початку повномасштабного вторгнення. Просто зараз приводи для креативу змінились. Якщо раніше просто хотілося здивувати, то зараз креатив допомагає розв`язати актуальні питання сьогодення.
Наприклад, цьогоріч ми проводили весілля, де деякі гості перебували в Європі. І ми не просто вмикали їхні тости чи побажання, а адаптували це до стилістики Євробачення. Ведучий озвучував гостей з інших країн у форматі відео, ніби вони виставляють оцінки.
Ми творчо розв`язуємо питання спогадів, різних фотосесій, адаптації сучасних трендів тощо. Таких фішок дійсно багато — ми намагаємося зрозуміти, які з них пасуватимуть конкретній парі та її вподобанням.
Який запит до ведучого цього року був найпопулярнішим?
Думаю, після початку повномасштабної війни запити до мене не надто змінились. Мої послуги замовляють, коли потрібно не перегнути, коли потрібно впоратися з інколи важкою аудиторією і зробити класне святкування. Тобто це запит на комбінацію гумору, креативу, свідомого святкування та цінностей нової сімʼї — без фріковості та відчуття незручності в гостей.
Важливо отримати емоційний результат, який дозволить зарядитись і хоча б на 6 годин перемкнутись від подій, які вирують за вікном. Схожий формат святкування, здається, був популярним у мене і до подій сьогодення, просто додались деякі пункти, які теж важливо виконувати на сучасних весіллях.
На початку повномасштабного вторгнення досить багато пар відмовлялось від подарунків на користь донатів чи зборів для військових. Чи збереглась тенденція цього сезону?
Ми адаптували старі традиції, які вже більшість не використовує, але деяким гостям дуже хочеться це зробити.
Наприклад, викрасти наречену можна, але це донат розміром у 500 доларів. Кричати «Гірко!» вартує 100 доларів.
Пари ставлять власний благодійний прайс, хтось просто створює банку та збирає на потреби української армії. Зазвичай у кожної пари на весіллі присутні чинні військові або є людина, близька для новоствореної сім’ї, яка не змогла приєднатися через перебування на фронті. Часто на потреби підрозділу, в якому ця людина служить, організовують збір. У деяких випадках гості переказують кошти в благодійний фонд.
Які «червоні прапорці» з’явилися під час організації та проведення ведучим весілля?
Коли ми отримуємо запит, то уважно його вичитуємо і звертаємо увагу на п’ять основних моментів: для кого проводимо весілля, хто запрошений, чим займаються молодята і гості, місце святкування й основна концепція.
Якщо щось не збігається із сьогоднішньою реальністю, навіть здається частково «фріковим», то ми відмовляємо у проведенні.
Клієнти також зважають на багато факторів — наприклад, чи працює заклад під час вимушених вимкнень світла. Якщо молодята запрошують артиста, деякі навіть перевіряють його бекграунд та репертуар у минулому. Клієнти акцентують на красивих, креативних весіллях, проте також хочуть провести подію душевно.
Минулих сезонів на весілля досить часто запрошували зіркових співаків. Чи збереглася ця традиція і кого найчастіше запрошують зараз?
Зараз на весілля набагато рідше запрошують зірок просто заради їхньої присутності. Майже не запрошують трьох-чотирьох артистів — натомість обирають одного-двох, чиї цінності розділяє пара.
Змінилися виконавці, яких замовляли раніше, ще до повномасштабної війни. Важливо, наскільки актуальний матеріал вони мають. Хтось втратив свою популярність, а інші, навпаки, її тільки підсилили. Зʼявилося багато молодих класних артистів, які можуть сформувати продукт не з двох-трьох треків, а максимальний сет. Їх запрошують, разом з ними і проводять гарно час на святі.
Які креативні кейси запамʼятались найбільше і що б ви точно залишили у своєму «портфелі ведучого»?
З моїх улюблених кейсів — коли на святкування прийшла бабуся, яка обожнювала турецький серіал, фінал якого збігався з датою весілля нашої пари. Вона всю подію не могла зрозуміти, кого любить більше — серіал чи свою онуку. Ми посеред заходу ввімкнули їй цей серіал — винесли маленький планшет, навушники, і вона спокійно додивилась останній епізод.
Ще був кейс цьогоріч: ми створили журнал для молодят, кожна стаття в якому була присвячена якомусь гостю, парі, їхньому дитинству тощо. Наприклад, наречена любила Брітні Спірс — ми підготували 7 пунктів, за які їй подобається співачка. Там були різні статті: інтерв`ю гостей, матеріали від друзів, гороскопи, прогнози тощо. Пара отримала журнал для себе, а інший екземпляр ми розіграли серед гостей. Підготовка зайняла дуже багато часу, але результат був того вартий.
Що має бути на весіллі, щоб ви вважали його ідеальним?
Мій ідеальний маркер святкування — запрошені гості щиро радіють події та святкують разом з молодятами. Також подобається, коли пари роблять весілля для себе, комбінують веселощі та лірику, а ще запрошують артиста, якого щиро люблять.
Тішить, коли пара думає першочергово про особистий комфорт і створює подію на основі своєї історії кохання чи вподобань, а не просто «бо треба відсвяткувати».
У мене був випадок, коли молодята сказали, що дуже люблять Київ. Я придумав концепцію: гостей запрошував голос із київського метро, усім роздавали мініперепічки, мінічебуреки, а наречені пригощали Київським тортом. Молодята замовили сорт крафтового пива з етикеткою, розробленою спеціально для них. Весілля минуло зі згадками про особливі моменти, заклади та місця Києва. Це було дійсно гарно.