Український бренд чоловічих костюмів KOSTUMCHEK, який на ринку вже понад 18 років, наразі налічує 5 магазинів і 2 шоуруми. Він пройшов різні етапи розвитку та продовжує успішно функціонувати, допомагати Збройним силам України та робити стильним кожного українця навіть в умовах війни.
KOSTUMCHEK — це історія сильних, яка має свою філософію, ідеологію та правила, а також він є одним з найбільших українських ритейлів чоловічих класичних костюмів, який повністю закриває потреби чоловіка в одязі.
Рухатися вперед, розвивати українське та масштабуватися навіть в умовах війни дозволяє основна формула сьогодення — незламність як девіз бренду. Як це працює — добре знає Оксана Степанова, яка ексклюзивно для ELLE.UA вперше дала публічне розгорнуте інтерв’ю та в деталях розповіла, з якими викликами зіткнулась її команда віч-на-віч.
Зрозуміло, що кожен успішний власник бізнесу, що показує високий результат своєї роботи, пройшов складний та тернистий шлях. З чого розпочалась історія KOSTUMCHEK?
Розвію одразу всі міфи і скажу прямо: все, що зараз бачить наш клієнт, — це напрацювання, за якими стоїть тотальна праця, виклики, зусилля, злети та падіння. В мене не було заможних батьків чи потужних інвесторів. Але вже у 16 років я мала ціль — розпочати власну справу, і з того моменту все почалося. В силу свого характеру я не люблю скаржитися. Якщо в мене є проблема, я її не афішую. Концентруюсь і дію, адже розумію, що це не більше, ніж випробування, з яким я повинна впоратися. Ми з командою працюємо згідно зі стратегією розвитку бренду та сміливо долаємо труднощі, особливо від 24 лютого 2022 року.
Розпочати власну справу було непросто, оскільки тоді я не мала досвіду, і кожне відкрите питання, а їх щодня безліч, для мене було викликом. Проте, як би складно мені не було, я чітко усвідомлювала: я не здамся! Моя ціль важлива, і я дійду до кінця! Аналізуючи наразі, який складний шлях я пройшла, іноді сама в це не вірю. Він і справді дуже непростий.
Розкажіть про ваш перший магазин. Якою була перша локація? Як відбувалося відкриття інших магазинів та шоуруму?
Масштабування — це безперервний процес, який триває й досі. Проте, згадуючи свій перший магазин, можу сказати, що це було для мене щось фантастичне і дуже відповідальне. Я розуміла, що це початок мого шляху, що я маю набувати досвід. У мене якісний товар, тож була задача його продати — і у нас це виходило. Тому впродовж багатьох років внутрішній девіз компанії — «НЕ ПРОПУСТИТИ ЖОДНОГО КЛІЄНТА». Я щаслива, що в нас це виходить.
Проте хочу повернутись до перших випробовувань на міцність, перших складних ситуацій, які викликали купу обурення та відчуття несправедливості, фінансової нестабільності та максимальної відповідальності за все. Загалом усе це мене добряче загартувало. Перша локація для продажів виявилася складною, у день не було більше двох покупців. Зрозуміло, що за таких умов продовжувати вести бізнес було вкрай складно та абсолютно нерентабельно. Паралельно я завершувала навчання в університеті, були думки йти працювати за спеціальністю, адже справді в той період було дуже складно: я економила на всьому. Проте, завдяки моїй наполегливості та характеру, який не дозволяє здатися, я не залишила власну справу, взяла відповідальність на себе і ризикнула, обравши нову локацію. Розпочався новий етап, і саме тоді Чернівці дізнались про високий сервіс та якісні й водночас стильні чоловічі костюми.
Які етапи створення пройшов ваш перший шоурум у центрі Чернівців?
Цей етап був відповідальний, оскільки позаду були дуже складні випробування, які, переконана, багатьох зламали б: і з фінансової сторони, і з товаром, і з конкурентами та командою. Однак я чітко розуміла, що, проходячи цей етап, я здобуваю неоціненний досвід, який допоможе мені в майбутньому побудувати потужну мережу шоурумів — так, власне, і сталося.
Повертаючись до вашого запитання: я придбала перший шоурум за шалені на той момент кошти. Це було приміщення моєї мрії. За моїми підрахунками, ремонт мав тривати пів року, була виділена певна сума коштів саме під цей об’єкт. Насправді ж з моменту початку робіт до відкриття минуло два роки. Розповім чому: це був старий будинок, там були навіть солом’яні перекриття. Все було в аварійному стані, у двох стінах не було цегли. Звісно, необхідно було все реставрувати і привести в належний стан. Ремонт вийшов у 4 рази дорожчим за суму, на яку ми розраховували. І звісно, це все доводилося заробляти, відмовляти собі багато в чому, відтягувати час.
Чи виправдав ваші очікування цей шоурум?
Так. Це був сервіс найвищого рівня, який отримував і отримує досі кожен чоловік. Ми задоволені таким високим рівнем довіри від чернівчан і гостей міста до нашого бренду. Для мене це велика гордість — бути номером один. Я скажу навіть більше: у мене було 2 магазини на ринку, які мене відмовляли купувати — говорили, що там немає торгівлі, проте в мене торгівля є на всіх локаціях.
Я розумію, що раніше я все робила інтуїтивно, оскільки мене не навчали, як вести бізнесову справу. В мене не було менторів. Все робилось виключно на відчуттях. Наразі, коли я бачу всі новітні бізнес-схеми, розумію, скільки повинно бути резервів. Я розумію, що успіх прийшов, бо ми з чоловіком весь свій час приділяємо роботі. Ми дуже багато вкладаємося — і ресурсом, і фінансами — у свою справу. В нас немає інвесторів. Наш заробіток ми одразу вкладаємо в бізнес.
Як щодо команди, яка зараз з вами працює? Хто ці люди для вас?
До своєї команди я дуже вимоглива. Була, є і точно буду. Я перфекціоніст, який щодня бачить нові шляхи вдосконалення та моменти, над якими варто працювати. В команді я завжди асоціюю себе з ревізором. Для мене дуже важливо, щоб люди, які разом зі мною створюють історію та розвивають бренд, були ідейними, жили цією справою так само, як я, були відданими та завжди хотіли вдосконалюватися.
Так, таку команду віднайти нереально, але з часом ти виховуєш своїх людей власним прикладом, і вони з тобою залишаються, і далі ви вже разом досягаєте масштабних цілей.
Який лозунг вашого бренду?
Наш внутрішній лозунг — не пропустити жодного клієнта. Життя навчило мене цінувати кожного нашого клієнта, поважати його та надавати послугу настільки якісно, щоб кожен покупець, який завітав до нас, вийшов з покупкою і задоволений. Адже потрібно давати людині те, що вона хоче — зокрема, якісний сервіс, — щоб вона відчувала повагу до себе та свою індивідуальність і значущість. Саме ці якості є нашою родзинкою в KOSTUMCHEK.
Яка філософія та ідеологія бренду KOSTUMCHEK?
KOSTUMCHEK — це не про створювання одягу для чоловіків, хоча ми робимо це добре, ми робимо це краще, ніж будь-хто інший. KOSTUMCHEK — це про дещо інше: про характер справжнього українця, який зараз вражає своєю мужністю і хоробрістю весь світ, відстоює своє право бути українцем, відстоює все українське. Дійсно, Україна зараз в усьому світі звучить дуже круто та гордо! Тому ідеологією нашої компанії є просування саме української назви, і ми прагнемо, щоб українське купляли від України до Нью-Йорка! Якщо коротко та влучно, ми — про сильного чоловіка, про високий сервіс та, звісно, про якість.
Розкажіть про період в історії KOSTUMCHEK, який почався 24 лютого 2022 року.
Я вже готова говорити вголос про цей етап, хоча рік тому не могла ділитися своїми думками ні з ким. Зараз розумію: потрібно робити так, щоб світ знав історію кожного українця, тому вдячна за це запитання особливо.
Після відкриття шоуруму в Чернівцях був період COVID-19, звісно, як і кожному бізнесу, нам було непросто. Тож я прийняла рішення спрямувати вектор розвитку до Львова. Придбали приміщення, зробили якісний ремонт, і 30 березня 2022 року мало відбутися урочисте відкриття шоуруму у Львові. Ми справді потужно готувались до цього дня.
Була вже надзвичайно якісно спланована рекламна кампанія, ми розробили нову колекцію чоловічих костюмів, і, звісно, саме приміщення було підготовлене на 95%. На 25 лютого 2022 року в нас були квитки до Італії, адже саме в місті Комо планувалося знімання нової колекції, амбасадором якої став би зірковий гість Даніель Салем. Проте склалось все зовсім по-іншому, адже настало 24 лютого, і це був невимовний шок. День, який змінив кожного українця і розділив життя багатьох на ДО та ПІСЛЯ.
Ми з командою прийняли рішення допомагати ЗСУ. Це був надзвичайно складний період, занадто емоційно виснажливий та незрозумілий. Що буде далі? Питання про закриття бренду не стояло, ми знали, що йтимемо разом з Україною до кінця. Дійсно, доля завжди випробовує мене на міцність. Як я вже сказала, в нас було все максимально підготовано до відкриття шоуруму у Львові, була нова, по-особливому стильна колекція з якісної тканини. Напередодні відкриття стався масштабний землетрус у Туреччині, і абсолютно вся наша тканина постраждала через цю трагедію, ми в прямому сенсі залишилися без продукції. Це був украй важливий момент, оскільки все було зав’язане під потужний ребрендинг, який був продуманий до найменших дрібниць. Так ми мали на меті змінити й саму назву KOSTUMCHEK на TRESKARE, проте сама доля направила нас, щоб KOSTUMCHEK залишився. Також необхідно було знов закупляти обладнання, тоді як до відкриття шоуруму залишилось всього два тижні. Ми впоралися. І це вкотре підкреслює нашу незламність. Адже, попри виклики, які були щодня, ми вистояли.
Приємно, що більшість бачить і, головне, розуміє, як непросто сьогодні розвивати український бренд стильних костюмів, адже наразі пріоритет надається речам першої необхідності, костюми в цей список за зрозумілими причинами не входять. Проте ми сміливо йдемо вперед і з усіх сил намагаємось створити ще потужніший український бренд, розширити мережу та вкладаємо у це всі свої сили та час.
Повертаючись до нашої історії: через певний час ми вирішили, що український бренд повинен вижити за будь-яких умов. Під вибухи ракет та звуки сирен ми відкрили свій другий шоурум у Львові, і це було найправильніше моє рішення, як би складно нам не було. Сьогодні ми успішно існуємо, донатимо, підтримуємо Україну і розвиваємося тут — на нашій Батьківщині.
Який асортимент чоловічих костюмів представлений у KOSTUMCHEK?
Варто сказати, що абсолютно кожен клієнт на сьогодні має можливість придбати в нас за доступні кошти високоякісний костюм будь-якого кольору, принту та фасону. Ми максимально вкладаємось у наші магазини та шоуруми, люди помічають це неозброєним оком і говорять про це.
Щодо мого особистого меседжу, він має важливий зміст: «Ти повинен максимально вкладатися у свою справу, і тільки в такому разі отримаєш результат, на який розраховуєш і навіть більше. Що більше ти віддаєш, то більше отримуєш. Все взаємно пропорційно».
KOSTUMCHEK завжди задає тренди, а не наслідує когось. Для нас це принципово. Ми розуміємо весь рівень своєї відповідальності перед клієнтами, адже вони відчувають все до найменших дрібниць. Я відповідальна за кожну дію та крок нашої команди, за репутацію бренду, для мене важливий кожен наш клієнт. У нас надзвичайно широкий асортимент, який налічує понад три з половиною тисячі видів чоловічих костюмів. Навіть найвибагливіший клієнт віднайде свій костюм, адже ми маємо найбільший асортимент чоловічих костюмів не лише в Україні, а й в усій Східній Європі.
А для тих, хто прагне виразити свою індивідуальність, є можливість замовити індивідуальний пошив у bespoke-ательє. Тому підсумую: в нашій мережі є все! Ми не використовуємо слів «не можемо» і «не маємо»!
Усі ми чекаємо на перемогу. Ви вже думали про плани після неї?
Після перемоги ми точно відкриємо шоуруми, в яких буде представлений український бренд KOSTUMCHEK, у кожному місті України!
Чи можна сказати, що KOSTUMCHEK — це сімейний бізнес?
KOSTUMCHEK з нами завжди, я переконана: якби KOSTUMCHEK був виключно для заробітку коштів, ми б такого успіху не досягли. Я завжди думаю про нашого клієнта: чи сподобається йому наш товар, наша нова колекція, чи буде це цікаво придбати, чи це буде красиво, які в нього будуть відчуття у нашому костюмі… Ми всією сім’єю живемо своєю справою. Люди це бачать і говорять, що в нас потужний сервіс і широкий асортимент. До нашого бренду є максимальний рівень довіри. Усвідомлювати це надзвичайно приємно.
Наша аудиторія першою побачить нову колекцію KOSTUMCHEK. Нам приємно, що ви презентуєте її разом з ELLE.UA. Про що вона?
Про Україну. Про її силу та мужність. Наші українські чоловіки не лише хоробрі, вони також стильні та трендові. Колекція отримала назву ЕТНОКОЛЕКЦІЯ | TRESKARE BY KOSTUMCHEK. У ній присутній оливковий колір, аби передати теперішню атмосферу. Ми бачимо, як наш президент Володимир Зеленський виходить в одязі у кольорі хакі, і цей колір додає сили. Ключовим елементом колекції є вишиванки — вони необхідні, щоб підкреслити, звідки ми, підкреслити нашу культуру і що ми несемо в Європу, Канаду, Америку.
Ми бачимо вдалий приклад того, як бренд «Нова Пошта» масштабно розвивається у Польщі, Латвії, Румунії, то чому б і їх не привчити до вишиванок? Чому б не запустити тренд на українське? Зараз у моду входить Roma Style — натуральний оверсайз, у якому чоловік відчуває себе комфортно. Цей новий тренд ми підсилили українськими вишиванками, зробили це стильно та лаконічно — бежевим по бежевому, чорним по чорному. Тому я хочу, щоб обирали нас, обирали українське, і це точно зробить величезний внесок у розвиток України. Нам необхідно поширювати і змінювати її значущість у світі. Нас з командою мотивує те, що ми українці, і для нас це найвища цінність. Ми мріємо про потужний український бренд, і ми це зробимо!