2022 рік став справжнім викликом для власників бізнесу в Україні. Готельна сфера, звісно, зазнала неабияких збитків, адже навесні цього року в Україні зупинився не просто туризм — на стоп стала вся країна. Команді заміського комплексу Shelest знадобилося декілька місяців, аби оговтатися і продовжувати нести свою місію. Про те, яких змін зазнала сьогодні концепція проєкту, розповідає Олена Мурадян, СЕО Shelest.
Про концепцію проєкту
Від самого початку Shelest задумувався як місце, до якого можна втекти від щоденного стресу й усамітнитися наодинці з природою. Це, так би мовити, ефект психіатричної лікарні — розмова із собою в атмосфері доглянутого лісу. Сьогодні ж маємо таку реальність, від якої дійсно хочеться втекти і дозволити собі побути наодинці. Це дуже важливо для підтримки нашого ментального здоров’я, і ми мріємо, аби наші люди піклувалися про себе і дозволяли собі хоча б короткий відпочинок, який вкрай необхідний для відновлення.
Про 24 лютого
24 лютого — це не просто дата або точка відліку, це нова система координат, де горизонталь — це добре/погано, а вертикаль — це допустимо/недопустимо. Вона змінила не тільки спосіб мислення і сприйняття життя, а й фундаментальні поняття в бізнесі: етикет, мову та інструменти комунікації, мотивацію, вплинула на цілі й місії компаній. Уміння приймати виклик взагалі можна вважати провідною навичкою підприємництва останніх тридцяти років в Україні як наслідок перманентної кризи чи стану виходу з неї.
150 осіб операційної команди, гості готелю, активна фаза будівництва наступної черги, проєктування і жорсткі дедлайни, інвестиційний і дуже репутаційний продукт усередині комплексу — багаж, із яким Shelest прокинувся в той страшний ранок.
Про активність у перші місяці війни
Спочатку все зупинилося на якийсь час, але важливо розуміти, що Shelest — це мінімісто і повністю зупинити або законсервувати його неможливо. Тому ми одразу почали шукати рішення, як і чим ми можемо бути корисні в рамках усього проєкту. Було ухвалено рішення, що ми станемо місцем реабілітації й відпочинку для дітей з постраждалих регіонів. Ми провели колосальну роботу: домовилися з деякими міжнародними фондами про спонсорство, залучили партнерів, переобладнали номерний фонд, підготували велику програму дитячого навчання й інтертейменту в напрямку психологічної підтримки і реабілітації, запросили команду дитячих спеціалістів, лікарів, творчих людей, обладнали сховище і навіть зібрали перший потік заїзду. Але військова адміністрація не дала свого дозволу виключно у зв’язку з географічним розташуванням. Їхні побоювання переважили наше бажання провести Shelest Kids Camp. У підсумку ми провели його в рамках вихідного дня і для зовнішніх гостей з дітьми. Він був присвячений культурі та прикладному мистецтву нашої країни. Окрім цього, Shelest зробив великий внесок для допомоги ЗСУ і для співробітників, які добровільно пішли на фронт, і продовжує свою лінію підтримки і зараз.
Про нові виклики
Війна позбавила всіх спокою, скоротила піраміду базових потреб, довела до краю рівень тривожності, і в якусь мить усі вирішили, що відпочивати, святкувати, закохуватися, одружуватися наразі недоречно, соромно і незручно. Змінилися моделі поведінки, змінилися запити в цілому, змінилося ставлення до витрат на відпочинок, відбулася масштабна регіональна ротація людей. Крім цього, змінилася ситуація на ринку сировини, вартість і стабільність логістики продуктів, змінилися умови партнерства і взаєморозрахунків.
Усе це стало дуже серйозним і дорослим викликом, прийняття якого і є найбільш захопливим і цікавим завданням для операційного бізнесу. Ми ухвалили рішення відчинитися у травні та продовжити робити те, що ми добре вміємо, повернути нашій крутій команді, основний склад якої нікуди не поїхав, робочі місця, заробляти і підтримувати економіку. Зміцнили партнерство з локальними брендами і сформулювали для себе декілька провідних мотиваційних тезисів.
Продавати хвилини радості, свята, відпочинку і сну під час сирен і перманентної небезпеки і тривоги — наша нова стратегія.
Посміхатись і зображувати «політ» там, де він майже неможливий, — наша нова місія.
Знову заслужити довіру людей і стати місцем, де хочеться проводити заледве виділені «для себе» хвилини відпочинку; чітко врахувати, яку з ілюзій / згадок про минуле життя / рефлексій про прекрасне майбутнє вони готові купити саме сьогодні, і продати її майстерно і безпомилково — наша нова мета.