Українська мода сьогодні є одним з потужних рупорів нашого народу в світі, а українські дизайнери — його голосами. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус спілкується з головними гравцями ринку, які сьогодні мають змогу говорити з усім світом від імені made in Ukraine. У рамках циклу матеріалів «Модний рупор народу» ми розповідаємо про українські бренди, які не тільки продовжують працювати на благо країни, а й докладають чималих зусиль до боротьби на культурному фронті.
Наша сьогоднішня героїня — Анастасія Єршова, засновниця бренду Atelier Handmade та організаторка pop-up-стору One Mria у Лондоні.
Про організацію роботи бренду
Після повномасштабного вторгнення якийсь час наша діяльність була зупинена, оскільки безпека співробітників була на першому плані. Однак саме вони стали ініціаторами якнайшвидшого відновлення роботи. У середині весни ми вже відновили діяльність, щоб повністю підготуватися до літнього сезону — ключового для нас.
Наше виробництво розміщене в Україні, у Києві, проте ми змогли вирішити всі логістичні питання. По суті, терміни доставки збільшилися на кілька днів порівняно з довоєнними. При цьому є сенс частину стоку тримати в Європі. Я зараз живу за кордоном, і мені легше вирішувати логістичні питання звідси. Питання щодо поставки матеріалів також поки не стояло критично. Оскільки ми спеціалізуємося на пляжних образах із льону, то напередодні старту нового сезону в нас був сформований необхідний запас тканини. Ми навіть цього сезону розширили лінійку відтінків, додавши речі кольору українського прапора.
Про виробництво
Я навмисно не дислокувала виробництво для того, щоб залишатися на зв’язку із членами команди та підтримувати їх, забезпечувати виробництво роботою та водночас підтримувати їхні сім’ї. Це дуже важливо. Atelier Handmade — це велика кількість ручної роботи. Наприклад, одні з найпопулярніших наших позицій прикрашені вишивкою ришельє, а це дуже кропітка праця. У своїй команді я впевнена на 100% — я знаю, що ми даємо чудову якість. Чесно кажучи, я так і не знайшла виробництва у Європі для свого сегмента, тому що ручна праця коштує в рази дорожче за кордоном.
Про волонтерські ініціативи
Мій девіз — добрі справи люблять тишу, але водночас я розумію, що сьогодні важливо розповідати про те, що робиш, бо ніколи не знаєш, звідки може прийти допомога. На початку повномасштабної війни я приєдналася до гуманітарного штабу в Лондоні — моєю зоною відповідальності стала організація постачання медикаментів до України. Як виявилося, велику кількість гуманітарної допомоги просто не було кому доставляти, і наша команда зайнялася вирішенням цього питання. Логістичний ланцюжок, по суті, можна було розділити на дві частини — до кордону з Україною та по країні. Ми організували штаб у Львові, звідки вже допомога відправлялася у найгарячіші точки. Я дуже вдячна всім водіям, які ризикували своїм життям, аби привезти медикаменти до своїх міст та сіл. Вони їхали путівцями, об’їжджали ворожі блокпости, але везли такий цінний вантаж. Також моя велика гордість — це покупка швидкої допомоги для вивезення лежачих поранених з гарячих точок. Мій тато особисто приїхав на кордон і допоміг нам доставити авто за потрібною адресою. Ми довго збирали кошти на це авто, але все вийшло.
Сьогодні бренд Atelier Handmade продовжує допомагати, перераховуючи частину прибутку на благодійність. Інакше просто не можна.
Про шляхи продажів
Ми представлені у бутику Scorpios Mykonos, що належить до Soho Group, у деяких магазинах Лондону і плануємо надалі продаватися тільки онлайн та у локаціях, що підтримують основні принципи sustainability.
Про One Mria
Ідея створення pop-up-стору One Mria прийшла після мого першого повернення в Україну з початку війни. Наша головна мета — показати за кордоном український продукт, що гідний уваги не через те, що він український, а через те, що просто якісний та класний. Перший pop-up у нас відбувся в середині літа — серед наших гостей були провідні британські стилісти та преса, акторка Келлі Резерфорд також завітала. Важливо, що pop-up працював цілий тиждень і справді багато людей змогли познайомитися із силою Made in Ukraine. Нещодавно, у жовтні, відбувся вже другий наш захід — набагато масштабніший та ширший за селекшеном представлених брендів.
Про реакцію іноземців
Природно, що великий інтерес до української модної індустрії сьогодні пов’язаний із глобальним бажанням допомогти нашій країні, тому дуже важливо демонструвати бездоганну якість та крутий продукт, який витримає конкуренцію, незалежно від того що написано на лейблі. Я це зрозуміла і під час нашого pop-up: люди приходили з інтересом до України, але виходили з покупками — конкретними речами, що їм дійсно сподобалися. Саме тому ми з великою увагою поставилися до вибору марок — нам було важливо показати досвідченій лондонській публіці найкращих.
Про нові можливості
Авжеж, зараз багато уваги до українців, але треба пам’ятати, що увага — це велика відповідальність. Наш бренд давно розвивався на міжнародному ринку, методично підтримуючи тему стійкої моди. Можу відзначити велику кількість міжнародних публікацій з нашою участю, яка дозволила розповісти про наші цінності та принципи ще більшій кількості людей.
Про роль індустрії у порядку денному
Україна має вплив на світову моду, але не через наших дизайнерів, а через те, що світ не залишається байдужим до наших страждань. Вважаю це дуже цінним!
Портрет Анастасії: Катерина Астрелла