Behind the scenes. 11 інтервʼю із засновницями українських брендів

Behind the scenes

Відкрити власний бренд —

неабиякий виклик, а вести його під час повномасштабної війни: замовляти тканини, креативити, відшивати під час блекаутів та повітряних тривог — неймовірна праця, яка заслуговує на те, щоб про неї дізнався весь світ. Познайомившись із засновницями українських брендів, ми зрозуміли, яка ж це важка робота.

Вони усі різні, але в них є і дещо спільне — цілеспрямованість і любов до своєї роботи та країни.

Вони віддані своїй справі, люблять те, що роблять, знають свою місію та йдуть до мети, долаючи всі перешкоди. Ми вирішили дізнатися детальніше, що ховається за словами behind the scenes.

У нашій рубриці ELLE

Behind the scenes

ми розповідаємо про засновниць українських брендів, про яких мають знати не тільки в Україні, а й за її межами.

Катерина Тимошенко

засновниця бренду

«Якщо наш одяг робить когось щасливішим і впевненішим, то наш шлях вірний»

Katimo — український бренд, який не потребує представлення, оскільки лаконічні, стильні речі в стилі інтелектуального мінімалізму та функціональної витонченості з делікатними деталями носить уся фешн-спільнота як в Україні, так і за її межами. 

Колекції бренду, заснованого у Києві у 2015 році, присвячені самобутності жінки та пошуку справжньої краси у протилежностях. Сила і легкість, жіночність і маскулінність, минуле і майбутнє зустрічаються в єдиному візуальному наративі Katimo.

Наталія Каменська та Марія Гаврилюк

засновниці бренду

«Ми бачимо свою місію в тому, щоб бути амбасадором України у світі»

Як зробити національні традиції модними, а бренд впізнаваним в усьому світі, точно знають Наталія Каменська та Марія Гаврилюк, засновниці Gunia Project — українського бренду по-справжньому виняткових речей, що створюються на ресурсі української та світової культур. 

У своєму дизайні Gunia інтерпретує естетику різних епох та опікується відродженням і розвитком традиційних ремесел, а також інтегрує елементи народної спадщини у сучасні функціональні об’єкти. Речі створюються в майстерні бренду або артизанальних мануфактурах країни.

Марія Бондаренко

засновниця бренду

«Я відчуваю неймовірну гордість за те, що ми одягаємо людей саме в український бренд»

Ріст та розвиток, попри зовнішні обставини, — це головна місія бренду, з якою команда і сьогодні, під час повномасштабної війни в Україні, справляється на відмінно.  Одяг, який виходить під лейблом DAFF, — це про лаконічність, зручність, автентичність та стиль, адже саме такою, на думку бренду, має бути мода на щодень.

Речі, натхнені актуальністю і потребою сьогоднішнього часу, виручать у будь-якій ситуації та в будь-яку пору року. DAFF пропонують якісну базу на усі часи, акцентуючи у процесі розроблення колекцій на поєднанні простих та зрозумілих ліній, комфортних та високоякісних матеріалів.

Ніка та Віта Гук

засновниці бренду

«Бути вірним собі, залишаючись оригінальним, — це виклик, який стоїть перед кожним дизайнером»

Український slow-fashion бренд HUKH, який сповідує філософію інтелектуальної та розслабленої жіночності, заснований сестрами Нікою та Вітою Гук у 2020 році й робить ставку на безкомпромісну якість, позачасовість і лаконічність.

Вироби виходять кількома сезонними колекціями та лімітованими дропами, щоб уникати перевиробництва. В асортименті HUKH завжди присутні керріовери — речі, які пройшли перевірку часом та завоювали прихильність клієнток.

Оксана Делеган

засновниця бренду

«Одяг — та ж сама архітектура, тільки ти працюєш з тілом і його пропорціями»

Delegan — український бренд жіночого одягу, заснований у 2022 році Оксаною Делеган. У фокусі її бренду — елегантний одяг з акцентом на архітектурному крої та чітких силуетах, що виходить за межі тенденцій та часу.

Синтез комфорту і вишуканості, маскулінності та жіночності є одним із головних орієнтирів у процесі розроблення колекцій. А ще цей бренд про силу, красу та ідентичність, як зазначає його засновниця.

Дарія Плаксюк

засновниця бренду

«Ми не просто створюємо якісний одяг, а розповідаємо історію та є містком між модою й архітектурою України»

Від архітекторки до дизайнерки власного бренду PODYH — непростий, але цікавий шлях Дарії Плаксюк надихає. Створення українського бренду — неабияка праця, а щоб зробити його дійсно унікальним і з глибокими сенсами — тим паче. Дизайнерка черпає натхнення у світі архітектури.

Колекції бренду втілюють дух різних архітектурних стилів, балансуючи між простотою та вишуканістю. На основі досліджень різних архітектурних стилів PODYH створює проєкти, що не перевантажені непотрібними деталями чи декором. Колекції PODYH не тільки відображають красу архітектури, а й несуть у собі відчуття архітектурної спадщини та історії.

Катерина Ковальчук

засновниця бренду

«Коли Володимир Зеленський одягнув нашу футболку, до нас почали надходити повідомлення: “Хочу таку, як у президента”»

Створений у 2016 році український бренд KateLab не потребує представлення, бо його сьогодні знають у всьому світі.

Бренд з Луцька став відомим завдяки своїм футболкам та світшотам із тризубом, які носять президент України Володимир Зеленський, представник Офісу президента Андрій Єрмак, Дмитро Монатік, Тіна Кароль, Pianoboy, Антон Птушкін та інші відомі особистості нашої країни. Засновниця та обличчя бренду KateLab Катерина Ковальчук запевняє, що шиє одяг, який носила б сама, і що продажів було багато і до того, як наш президент почав носити речі KateLab.

Анна Агеєнко

засновниця бренду

«Мода — це дуже складна сфера і бізнес, які випробовують мене та команду кожного дня, тим паче у нових реаліях»

Крій, форма, тканини, шви, кольори, сенси — здається, в українського нішевого бренду мінімалістичного базового одягу CĖNC продумано все. Колекції концептуально наповнені сенсами, а айтеми названі на честь почуттів та явищ, які ми можемо прожити та відчути.

CĖNC випускає невеликі, але дуже якісні капсули одягу, які мають бездоганний лаконічний крій, посадку та ідеально поєднуються між собою. Особливу увагу бренд приділяє найдрібнішим деталям, у них закладають глибокі сенси, щоб кожен міг прожити з ними власну історію.

Юлія Логвін

засновниця бренду

«Місія бренду полягає в тому, щоб стильні та якісні речі були доступні жінкам усіх міст України»

Український масмаркет-бренд одягу JUL, що вже давно в усіх українців (і не тільки) на вустах, регулярно випускає нові колекції лімітованим тиражем, а також сезонні та тематичні дропи.

Крім того, JUL має постійні лінійки спортивного одягу, деніму, виробів із кашеміру та трикотажу. А ще кожна колекція — основа базового гардероба та відповідь на ваше запитання «що вдягнути?».

Валерія Цимбал

засновниця бренду

«Не було жодної колекції без викликів. Проте я це щиро обожнюю»

Заснований у 2020 році бренд позиціює себе як бренд одягу для повсякденності, одягу для життя, одягу, який не сковує рухів, не диктує і не нав’язує, але водночас одягу, який запамʼятовується. Запуск бренду та пошук своєї ніші припав на не найпростіші роки.

Як і більшість локальних брендів, german стикнулися з перепонами, але за 4 роки постійної роботи їм вдалося знайти свої фішки — це постійні колаборації, розкутість і свобода в контенті, який вони створюють, та впізнаваність речей-бестселерів.

Римма Ушакова

Засновниця ювелірного бренду

«Наша місія — це сподобатись навіть тим, хто не носить прикраси»

До створення свого бренду Римма працювала на великому виробництві прикрас, але завжди прагнула новаторських рішень, які не були підтримані керівництвом підприємства. Саме тому Римма й започаткувала свою справу — як би не було складно йти вперед під час пандемії коронавірусу, а потім і повномасштабного вторгнення.

За освітою Римма — дизайнер інтер`єру, і хоча ця професія ніби й не пов`язана з виробництвом прикрас, але дівчина каже, що в її колекціях помітні її знання інженерних конструкцій та архітектурні рішення.