Київський ЦУМ відкрив традиційний артсезон, присвячений українській культурній спадщині та народному мистецтву. Джерелом натхнення для універмагу стала колекція Музею Івана Гончара.
Вітрини ЦУМу демонструють народну архітектуру, косівську кераміку, обряди, гончарство, рушники, прикраси та традиційний побут. Під час підготовки до сезону команда універмагу занурилася в архіви та традиції, на яких ґрунтується українська культура, і зібрала унікальні предмети народної творчості з різних регіонів України. Певні характерні елементи та деталі були відтворені вручну сучасними ремісниками.
«Традиційна народна культура виходить у сучасний простір міста і звучить актуально завдяки талановитим дизайнерським рішенням. Ми щасливі, що колекція Музею Івана Гончара надихнула команду ЦУМу. Цей проєкт елегантно та вишукано зав’язує цікавий діалог минулого із сучасним. Як бачимо, традиційна культура не вичерпує себе із часом, вона залишається джерелом і фундаментом, вона, як ніщо інше, нагадує нам про самих себе», — коментує Петро Гончар, директор Музею Івана Гончара.
Розпис рукотворних копій косівської кераміки тривав 50 годин. Відтворення скрині 1909 року з колекції музею — понад 24 години. У вітрині «Гончарство» зібрані предмети з п’яти областей України — разом вони розповідають про традиційні форми української кераміки та гончарства. 20 снопів очерету були доставлені у Київ з Одеської області — для створення декору вітрини «Народна архітектура», натхненої елементами української хати. Свічник-трійця, виготовлений з липи та оздоблений традиційним гуцульським орнаментом, — робота гуцульських майстрів, які створюють репліки автентичних стародавніх предметів. Загалом у вітринах використані 3 кілометри стрічок, 100 кілограмів вівса та 12 видів сухоцвітів з Київщини. Хату, що фігурує у відеовітрині про український рушник, відзняли на Полтавщині, де вона вже понад 100 років стоїть на території старого козацького хутора. Автентичну стріху господар відновлював власноруч, як колись робив його дідусь.
Щоб дізнатися більше про кожну тему українського артсезону, потрібно зісканувати QR-код на відповідній вітрині. До кожного сюжету молодіжний фольклорний гурт «Щука-Риба» розробив музичний супровід. Усередині артсезон представляє чотири pop-up-зони виробів сучасного українського дизайну від брендів, що надихаються народними мотивами, національною культурою і працюють у традиційних техніках. Інсталяції, які розташовані на різних поверхах універмагу, є продовженням візуального оформлення головних вітрин. Відвідати український артсезон в ЦУМі можна до кінця жовтня.