Юнацька мрія, що стала найвідомішим брендом: історія модного дому Gucci

Юнацька мрія, що стала найвідомішим брендом: історія модного дому Gucci

Модний дім Gucci святкує своє 100-річчя — за цей час він відчув період Другої світової війни, сімейні конфлікти, зміну власників та абсолютно різні погляди дизайнерів. Водночас режисер Рідлі Скотт зняв фільм «Дім Гуччі» з Леді Гагою та Адамом Драйвером у головних ролях, щоб розповісти про замовне вбивство спадкоємця бренду Мауріціо Гуччі.

А ми зібрали основні факти, щоб розповісти історію Gucci — від заснування модного дому до цьогорічної колекції. 

Mobirise

Фото: pinterest.com

Юнацька мрія Гуччіо Гуччі


Засновник модного дому — Гуччіо Гуччі. Він народився у 1881 році і вже з дитинства цікавився швацьким ремеслом. Гуччіо навіть хотів розпочати власну справу — відкрити майстерню для виготовлення упряжі для коней. Однак перша спроба виявилася невдалою, тому чоловік відправився до Лондона, щоб знайти роботу. Гуччіо працював у готелі Savoy — він виконував обов’язки ліфтера. Згодом чоловік повернувся до рідної Флоренції, щоб втілити свою юнацьку мрію знову. У 1921 році Гуччіо Гуччі відкрив майстерню та маленький магазин, щоб продавати валізи, сумки, аксесуари для подорожей, а також одяг для кінного спорту.

Чоловіку допомагали його сини — Альдо, Васко, Родольфо і Уго. Найбільше батьковою справою цікавився Альдо — він у 1933 році придумав дві переплетені букви G для логотипу модного дому. У 1937 році майстерня перетворилася на невелику фабрику і розпочала серійне виробництво жіночих сумок та рукавичок, а в 1938 році Гуччіо Гуччі відкрив магазин у Римі. 

Mobirise

Фото: gucci.com

Період Другої світової війни

Під час війни Гуччіо Гуччі шив чоботи для армії, тому модний бренд не збанкрутував. Однак шкіри на жіночі сумки вже не вистачало — для них використовували парусину. Пізніше так і з’явився фірмовий принт бренду: з’єднані ромби темно-коричневого кольору, які утворювалися за допомогою тиснення на парусині.

Mobirise

Фото: Getty Images

Впізнаваність і культова модель сумок

Уже в 1951 році фірмовий магазин бренду відкрився в Мілані, а через два роки Альдо Гуччі наполіг на тому, щоб бутик з’явився в нью-йоркському готелі Savoy-Plaza. Однак батько вже не зміг прилетіти на відкриття.

Після смерті Гуччіо Гуччі Альдо отримав основний пакет акцій модного дому — він розвивав бізнес у Сполучених Штатах Америки і керував бутиком у Римі. Родольфо відповідав за міланський філіал Gucci разом із сином Мауріціо, а Паоло, син Альдо, розробляв креативні концепції бренду та працював у напрямку Gucci Parfums.
Сумки й взуття Gucci почали все частіше з’являтися у фільмах, і самі зірки кінематографу надавали перевагу виробам модного бренду. У «Римських канікулах» Одрі Хепберн носила шовковий шарф та фірмові лофери, а в «Подорожі до Італії» з’явилася створена ще в 1947 році шкіряна сумка Bamboo Bag. Пізніше її носили Елізабет Тейлор, принцеса Діана, а в 2021 році — Гаррі Стайлз.
У 50-тих роках Gucci створив культові сумки Horsebit 1955 та Constance (модель у 60-х роках отримала назву The Jackie — на честь першої леді США Жаклін Кеннеді).

Через високу впізнаваність та відкриття бутиків у всьому світі бренд почали масово копіювати. У 70-х роках Альдо Гуччі обмежив продаж речей після того, як японський турист придбав відразу 60 сумок. Фальшиві речі Gucci також не сподобалися спадкоємцю сімейного бізнесу, тому в бренду з’явився окремий відділ, представники якого мали знаходити шахраїв в кожній країні.

Mobirise

@gucci

Mobirise

@gucci

Mobirise

@houseofguccimovie


Втрата сімейного бізнесу

У 70-х роках акції модного дому поділили між собою Альдо і Родольфо. Але кожен у сім’ї Гуччі хотів отримати повноцінну владу над брендом. У 80-х роках помирає Родольфо, і його акції отримує Мауріціо. Він хоче змін для модного дому — як і Паоло, син Альдо. У 1984 році двоюрідні брати домовляються відсторонити Альдо від виконання своїх обов’язків і відправляють його до в’язниці, ще й звинувативши в несплаті податків. Водночас Мауріціо починає переховуватися у Швейцарії через проблеми з документами. Модний дім переживає занепад — його речі купують тільки через хорошу репутацію в минулому десятилітті.

Мауріціо вирішує придбати всі акції Gucci і стає єдиним спадкоємцем бренду — однак для цього він користується послугами інвестиційної компанії Investcorp. Через невміння вести бізнес чоловік банкрутує і продає своє володіння модним домом. З 1993 року акціями Gucci не володіє ніхто із сім’ї Гуччі. А в 1995 році Мауріціо помирає — його вбивство замовила колишня дружина Патриція Реджані.  

Mobirise

Фото: elle.com.au

Порятунок модного дому

Ще в 1989 році Мауріціо найняв Дон Мелло — головну дизайнерку бренду. Вона зменшила кількість магазинів модного дому з 1000 до 180, залишила 3 ліцензійні договори на окуляри, годинники та парфумерію і повернула Bamboo bag та лофери. У 1994 році Дон Мелло віддала свою посаду Тому Форду. Дизайнер запропонував провокативну, але не вульгарну концепцію Sex sells, і за рік прибуток модного дому збільшився вдвічі. У кінці 90-х років Том Форд робив усе можливе разом з генеральним директором Доменіко Де Соле, щоб захистити модний дім від впливу концерну LVMH. Після того, як компанія встановила тотальний контроль над Gucci, дизайнер відмовився продовжувати контракт і вирішив звільнитися. Його фінальну колекцію розкупили за декілька днів. 

Mobirise

Фото: elle.com.au

Mobirise

Фото: elle.com.au

Mobirise

@gucci

Ера Алессандро Мікеле

Учениці Тома Форда, Алессандра Факкінетті і Фріда Джанніні, продовжили справу свого вчителя і транслювали його естетику. У 2015 році Фріду замінив її помічник Алессандро Мікеле — так він запровадив нову еру модного дому.

Дизайнер поєднав мотиви бароко, глем-року 70-х років, голлівудського гламуру 20-х років, античних сюжетів та китайської культури. Його модні покази — це обов’язково перформанс та відповідь на ті події, які відбуваються навколо.

Алессандро Мікеле запропонував новий формат модних шоу — онлайн-фестиваль Gucci Fest, у рамках якого зняв 7 фільмів і запросив молодих дизайнерів для створення авторських кінокартин.

До 100-річчя модного дому дизайнер організував шоу Gucci Aria і показав колаборацію з Balenciaga. А в колекції Gucci Love Parade Алессандро Мікеле звернувся до історії бренду та ніби зізнався в коханні золотій ері Голлівуду.  

Mobirise

@gucci

Mobirise

@houseofgucci

Модний дім встиг змінитися за 100 років. Він довів, що після кожної невдачі завжди є надія на те, що все буде добре. Зараз Gucci — один із найвідоміших брендів для покоління Z. А його постійні експерименти тільки приваблюють цільову аудиторію.

Адже Леді Гага у фільмі «Дім Гуччі» сказала:
«Father, Son, and House of Gucci».


Created with Mobirise web page template