Фонд Олени Пінчук та «Всі. Свої» представили колекцію футболок «Не вішай ярлики!»

Учасницями показу стали відомі та успішні українки

Проект «Я Зможу!» Фонду Олени Пінчук та платформа українських брендів «Всі. Свої» представили капсульну колекцію жіночих футболок з принтами проти гендерних стереотипів «Не вішай ярлики!». П’ять тематичних моделей були створені в рамках конкурсу, в якому взяли участь понад 100 дизайнерів, виробників одягу та інституцій з усієї України. Мета проекту — спонукати людей позбавитися штампів щодо жінок, не мислити упереджено та не ділити світ за гендерною ознакою. 

В ході презентації відбувся показ футболок створених переможцем конкурсу, благодійним фондом «Друзі музею» у партнерстві з Одеським художнім музеєм. На принтах колекції зображені жінки з картин експозиції та фондів музею, що супроводжуються надписами проти об’єктивізації жінок.  

10 образів, які демонструвалися на події, були розроблені учасниками та експертами проекту Нового каналу «Подіум», серед яких Жан Гріцфельдт, Ольга Слонь, Кирило Харитонцев, Максим Середа, Христина Еруотор, Сільвія Ротар та Христина Новельська. Учасницями показу стали відомі та успішні українки, серед яких акторка, героїня серіалу «Київ вдень та вночі» Карина Гаврилюк, виконавча директорка БО «100% життя» Анастасія Дєєва, головна редакторка nv.ua Юлія МакГаффі, телеведуча Яніна Соколова, народний депутат України Олена Сотник, генеральний директор «Сім'ї ресторанів Дмитра Борисова» Олена Борисова та інші. 

Наразі у соціальних мережах розпочався флешмоб #НеВішайЯрлики. Щоб підтримати акцію, необхідно розмістити своє фото чи відео в футболці з колекції «Не вішай ярлики!» в Facebook, Instagram або Twitter з хештегом #НеВішайЯрлики та історію із власного життя щодо гендерних стереотипів, з якими довелося стикатися в житті. 

«Це не просто проект про стереотипи, яке суспільство навішує на жінок.

Це проект про те, як стереотипне ставлення наших вчителів, батьків та суспільства впливає на життя жінок. Як ми намагаємося відповідати очікуванням родичів та поспішаємо виходити заміж через те, що вже час; як ми не віримо в жіночу дружбу та підтримку через те, що хтось сказав, що жіночої дружби не існує; як ми шукаємо багатого чоловіка замість того, щоб шукати цікаву роботу та достойну зарплатню. Вірю в те, що вдягаючи ці футболки, жінки зможуть зняти ярлики, які на них навішувало суспільство роками, та стати більш незалежними у своєму виборі»,  —  Ольга Руднєва, директорка Фонду Олени Пінчук.

«Це потужний соціокультурний феномен, який дає змогу привертати увагу до важливих проблем. Таких, як гендерні стереотипи. Проект «Не вішай ярлики!» користується комунікаційним ресурсом моди, аби продемонструвати, що упередженість — ознака вузького мислення. Суспільство навішує на жінку ярлики, оцінюючи її позицію, зовнішність, статус: дехто й досі вважає, що жінка не може бути й гарною, і розумною одночасно, а її реалізація напряму залежить від наявності чоловіка та дітей.

Хтось говорить, що жінка не може бути успішною без спонсора, а хтось — що жінка за кермом це небезпека.

Проте, наш проект демонструє протилежне: він об’єднує тисячі жінок, які створюють власні дизайн-стартапи, успішні, реалізовані та щасливі у своїй справі. Ми хочемо, щоб суспільство мислило ширше та виходило з полону стереотипів. Хочемо, щоб одягаючи футболку з цієї колекції, ми знімали ярлики з жінок», — Ганна Луковкіна, автор та засновниця проекту «Всі. Свої Мода»:

Футболки можна придбати в інтернет-магазині й магазині «Всі. Свої», на сайті соціального бренду Fashion AID та в Одеському художньому музеї.

В рамках конкурсу «Не вішай ярлики!» також було обрано переможницю у номінації «Приз глядацьких симпатій». Нею стала дизайнерка бренду «InsideU» Марія Захарченко, яка отримає грант на власний проект від Фундації Кока-Кола. У своїй колекції вона стверджує, що жінки є наземними богинями й закликає поважати їх та їхні досягнення. Футболки з цієї колекції також вже доступні у продажу.    

 


Реклама

Популярні матеріали

Шукайте свіжий випуск ELLE Decoration


10 трендових манікюрів для коротких нігтів на весну 2024 року...


Стилістка Марина Мартинів запустила платформу FÉMATCH для пошуку...


Читайте також
Популярні матеріали